سلامت نیوز: مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به تدوین و بازنگری پیش نویس قانون بهداشت روان گفت: پیش نویس این قانون در انتظار تقدیم به مجلس شورای اسلامی است.

عباسعلی ناصحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه قانون بهداشت روان، قانونی است که در حمایت از حقوق بیماران روانپزشکی است، اظهار داشت: پیش نویس این قانون تدوین شده و آخرین تغییرات اعمال شده در ویرایش پیش ‌نویس انجام شده است که پیش نویس این قانون در انتظار ارسال به مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: ویرایش ‌های حقوقی و فنی جدیدی توسط تیمی متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت، روانپزشکان، کارشناسان حقوقی از قوه قضائیه، وزارت بهداشت و دانشگاه تهران انجام شده است.
 
وی با اشاره به جزئیات این قانون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماران روانپزشکی خود قدرت تصمیم گیری ندارند حقوق آن ها از طریق این قانون دیده شده است ضمن اینکه در قانون بهداشت روان، شرایط بستری اجباری بیماران و مسایل مربوط به بیمارستان های روانی در نظر گرفته شده است.
 
ناصحی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه در این پیش‌ نویس به طور کلی به رعایت حقوق بیماران تأکید شده است، تصریح کرد: در این قانون سعی می شود که حقی از این بیماران ضایع نشود و موارد بستری اجباری با توجه به در نظر گرفتن حقوق بیماران از قوانین جدید این پیش نویس است.
 
مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت با بیان اینکه بحث سرپرستی بیماران روانپزشکی نیز از دیگر موارد مورد تأکید در این قانون است، تأکید کرد: تخصیص بخش ‌های روانپزشکی مخصوص بیماران روانی مجرم نیز در این پیش‌ نویس دیده شده است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha