جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 81450
سلامت نیوز: شناسایی علائم آلرژی در كودكان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا كه درمان و بهبود كودك را سریع تر و در رفع مشكلات تنفسی در بزرگسالی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.
دكتر عباس مومن زاده، متخصص عفونی اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تشخیص علائم آلرژیك در كودكان از این جهت حایز اهمیت است كه كمك شایانی به تشخیص زود هنگام این بیماری و درمان موثرتر آن می كند.

مومن زاده تصریح كرد: كودكانی كه در كودكی زمینه آلرژی پیدا می كنند دیرتر از افرادی كه پس از بلوغ به آلرژی مبتلا می شوند درمان می شوند.

وی با بیان اینكه علائم آلرژی در كودكان به 2 دسته تقسیم می شود خاطرنشان كرد: دسته اول آلرژی ها پس از 5 سالگی به خودی خود برطرف می شوند اما دسته دوم كه زمینه ژنتیكی دارند بیش از 50 درصد آلرژی های اطفال را شامل می شوند كه تا قبل از بلوغ برطرف خواهند شد.

وی افزود: علائم آلرژیك در كودكان كمی از بزرگسالان متفاوت است و بیشتر با تنفس دهانی تعریق بدن و لرزش پشت همراه است كه به وسیله والدین قابل شناسایی نیستند.

وی یادآور شد: درمان آلرژی های ژنتیكی مستلزم تشخیص آزمایشگاهی و شرایط خاص غذایی است كه باید پس از احراز بیماری توسط پزشك به والدین آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha