سلامت نیوز : پس از رسوایی غذاهای تهیه شده از گوشت اسب در سال گذشته، اکنون صنعت گوشت فرانسه با جنجال دیگری روبروست: قاچاق گوشت اسب و آن هم گوشت آلوده‌ای که برای تغذیه مناسب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بنابر اعلام  اتحادیه پرورش دهندگان اسب فرانسه، یک شبکه تبهکار بلژیکی این قاچاق را راه اندازی کرده است و اسب های سواری پیر یا صدمه دیده با این وعده که دوران بازنشستگی آرامی را سپری خواهند کرد از صاحبانشان خریداری می‌کند. سپس در بلژیک دفترچه سلامت اسب جعل و دوباره برای توزیع در بازار گوشت به کشتارگاه‌های فرانسه فرستاده می شوند.

مدیر یک مرکز سوارکاری در شهر «رِتل» در شمال فرانسه  در این مورد گفت: «ما متوجه شدیم که هر بار همان سخنان را تکرار می کردند و پس از اینکه اسب‌ها را می‌بردند دیگر خبری از آنها نداشتیم. اگر موفق می‌شدیم تلفنی تماس برقرار کنیم، می گفتند که حیوانات به دلیل بیماری از بین رفته‌اند. چنین اظهاراتی دیگر برای ما قابل قبول نبود.»

در دوران خدمت، به بسیاری از این اسب های سواری داروهای زیادی داده شده که برای تغذیه انسان به هیچ وجه مناسب نیست. ضرورت ایجاد یک سیستم ردیابی قابل اعتماد در اروپا در این زمینه ضروری است.

میزان و ابعاد این قاچاق هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha