سلامت نیوز : رییس جدید سازمان غذا و دارو درباره فعالیت مافیای دارو، گفت: این شائبه‌ها زمانی ایجاد می‌شود که عملکرد سازمان غذا و دارو شفاف نباشد، باید طبق قانون عمل کنیم. متاسفانه با عدم ثبات و اعمال سلیقه روبرو هستیم که باید هر چه سریعتر از بین برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری مراسم معارفه خود به عنوان رییس جدید سازمان غذا و دارو که صبح امروز در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد، به فشارهای دارویی در دولت پیشین اشاره کرد و گفت: هر چند مسئولان دولت دهم برای حل مشکلات پیش آمده تلاش کرده‌اند، اما اکنون تنها مصوبات جدید می‌تواند راهگشای مشکلات و تامین داروهای مورد نیاز مردم باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه به ویژه حل مشکلات دارویی بیماران صعب‌العلاج نیازمند فراهم شدن اعتبارات لازم است، گفت: دولت باید در چارچوب تخصیص اعتبارات جدید، سرعت ترخیص داروهای مورد نیاز بیماران را در اولویت قرار دهد.

رییس جدید سازمان غذا و دارو با اشاره به اعتبار 2400 میلیارد تومانی حوزه دارو، عنوان کرد: این اعتبار در قالب دو و سه ردیف به تصویب رسیده است که از این میزان یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن مربوط به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروهاست، 450 میلیارد تومان آن به یارانه‌های دارویی اختصاص دارد که قطعا اگر در این مدت به درستی مدیریت می‌شد، تا حدودی می‌توانستیم از هزینه‌کرد اضافی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: بخش خوبی از اعتبارات را به مبلغ 700 میلیارد تومان گرفته‌ایم و آماده هزینه کردن است و از دولت درخواست داریم زودتر از موعد سالانه آن را به وزارت بهداشت بدهد.

دیناروند با بیان اینکه توافقات خوبی با مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر برای تامین اعتبارات در خصوص داروهای بیماران صعب‌العلاج در حال انجام است، درباه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروها که در پی تغییرات ارزی ایجاد شده بود، توضیح داد: پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیماران از اساس امکان‌پذیر نیست به همین علت باید حمایت به گونه‌ای باشد که قیمت دارو به شیوه پیش، پرداخت شود.

وی ادامه داد: باید قیمت دارو به قبل از دوره افزایش خود بازگردد، هر چند بخشی از افزایش قیمت داروها ناشی از گرانی ارز و سایرهزینه‌های جانبی بوده است، اما وزارت بهداشت مابه‌التفاوت ایجاد شده را حتما پرداخت می‌کند.

رییس جدید سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به وجود مافیای دارو و وجود دست‌های پنهان در امور تامین دارو، گفت: این شائبه‌ها زمانی ایجاد می‌شود که عملکرد سازمان غذا و دارو شفاف نباشد، باید طبق قانون عمل کنیم تا مشکلی به وجود نیاید. متاسفانه با عدم ثبات و اعمال سلیقه روبرو هستیم که باید هر چه سریعتر از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha