یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 81587
سلامت نیوز : در یک مطالعه جدید معلوم شد از آنجا که دست و پنجه نرم کردن با معضلی به نام «فقر» انرژی ذهنی زیادی مصرف می‌کند، افراد فقیر و کم‌بضاعت از توان مغزی کمتری برای تمرکز بر سایر مسائل مختلف زندگی برخوردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «جیایینگ شائو» از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه بیریتیش کلمبیا در این رابطه گفت: فقر باعث می‌شود انرژی ذهنی بیشتری مصرف شود به همین دلیل افراد فقیر برای تمرکز کردن بر موضوعات مختلف زندگی، توان مغزی کمتری دارند و در نتیجه بیشتر در معرض اتخاذ تصمیم‌های اشتباهی هستند که به وخیم‌تر شدن اوضاع زندگی آنها می‌انجامد.

در این مطالعه آمده است، زمانی که افراد برای غلبه بر مشکلات مالی‌شان همچون پرداخت صورت حساب‌هایشان بیشتر خسته و فرسوده می‌شوند، قدرت ذهنی کمتری برای تحصیل،‌ مدیریت زمان و سایر توانایی‌هایی دارند که وجودشان برای رهایی از چرخه فقر ضروری است.

جیایینگ شائو همچنین اظهار داشت: در گزارش‌های پیشین نیز به ارتباط بین فقر و بروز ناکامی‌هایی در زندگی فردی اشاره شده بود.

به گفته شائو، این طور استدلال می‌شود که فقیر بودن در عملکرد ادراکی مغز اختلال ایجاد می‌کند و توانایی فرد در تصمیم‌گیری را تضعیف کرده و در نتیجه می‌تواند فقر و مشکلات ناشی از آن را تشدید کند.

در این مطالعه محققان دریافتند که نگرانی‌های مالی تاثیر منفی بر توانایی افراد کم‌درآمد در انجام تست‌های ادراکی معمول دارد.در یک بررسی محیطی دیگر در همین زمینه محققان اظهار داشتند که کشاورزان پیش از دریافت هزینه محصولاتشان، عملکرد شناختی و ادراکی ضعیف‌تری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha