سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با واکنش نسبت به انتشار اخبار درخصوص لغو مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان گفت: تغییری درباره مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان به وجود نمی آید و فقط این مصوبه بازنگری مجدد می شود.

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران مصوبه مجلس است و بدیهی است که توقف مصوبه مجلس امکان‌ پذیر نیست.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد دستور دولت نسبت به توقف اجرای برخی مصوبات از جمله مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه تصریح کرد: این امر، مصوبه مجلس است بر این اساس امکان توقف آن وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: این مصوبه به تایید شورای نگهبان نیز رسیده و پس از آن به تمامی دستگاه ها و ادارات ابلاغ شده است. این مصوبه در ابتدا به دلیل داشتن بار مالی از سوی شورای نگهبان رد شد و سپس برای بررسی بیشتر دوباره به مجلس بازگشت بعد از بررسی، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
 
عزیزی در پایان تصریح کرد: برخی مصوبات دولت گذشته توسط دولت جدید لغو شده است، اما نباید این تصور به وجود آید که هر مصوبه ‌ای که توسط دولت قبلی ابلاغ شده قرار است لغو شود، برخی از مصوبات نیاز به بررسی‌ های بیشتر دارد.
 
در اسفند سال 91 افزایش مرخصی زایمان زنان در مجلس تصویب شد و پس از آن در شورای نگهبان به دلیل بار مالی مورد تایید قرار نگرفت، اما این لایحه در سال جدید و در خردادماه در مجلس شورای اسلامی مجددا برای تامین نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مجددا به این شورا ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت.
در نهایت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مرخصی زایمان مادران از شش ماه به 9 ماه افزایش یافت و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت که غیرقابل خرید و غیرقابل ذخیره است.
بر این اساس، به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری، آخرین مصوبات دولت مورد بررسی مجدد قرار گرفته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha