دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

سلامت نیوز : مطالعات جدید می‌تواند به افراد مبتلا به بی‌خوابی توضیح دهد که چرا اغلب در طول روز حتی زمانی که شواهد عینی از یک مشکل شناختی وجود ندارد، تمرکز ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دروموند استادیار بخش روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما دریافتیم که بی‌خوابی بر روی قسمت‌های مربوط به حافظه تاثیر نمی گذارد. پایه این نتایج بر این است که تعجب آور نیست اگر شخص دچار بی خوابی احساس کند که کار مشابه را دشوارتر نسبت به دیگران انجام داده است.

نتایج بررسی دو گروه از افراد با خواب معمولی و خوب نشان داده است به طور معمول افراد دچار بی‌خوابی نمی‌توانند فعالیت در مناطق مغز را برای انجام وظایف تعدیل کنند.

کسانی که خواب خوب داشتند منابع بیشتری از شبکه حافظه کاری مغز به‌ خصوص قشر جانبی واقع در استخوان پیشانی استفاده کردند در حالی که افراد دچار بی‌خوابی قادر به جذب این منابع نبودند.

دروموند گفت: داده‌ها به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که افراد مبتلا به بی‌خوابی نه تنها مشکل خواب در شب دارند بلکه مغز آنها نیز به طور مفید در طول روز کار نمی‌کند.

آکادمی امریکا گزارش می‌دهد که در حدود 10 تا 15 درصد بزرگسالان دچار بی‌خوابی یا ناراحتی روحی در طول روز هستند که اغلب موارد با مشکل دیگری مانند افسردگی، درد مزمن و یا مشکلات ناشی از دارو همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha