سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۹
کد خبر: 81637
سلامت نیوز : عضو مجمع عمومی كانون هموفیلی ایران، معتقد است که رئیس جدید سازمان غذا و دارو، انگیزه لازم برای احیاء ارزشهای بیمار محور در سازمان عذا و دارو را دارد.

احمد قویدل در گفتگو با مهر اظهارداشت: انتصاب دكتر دیناروند به عنوان رئیس جدید سازمان غذا و دارو و به دنبال آن اظهارات صریح او در نقد سیاستهای دارویی كه طی دو سال گذشته رنج فراوانی را به مردم و به خصوص بیماران دیر درمان تحمیل نمود، خبر از دمیده شدن هوای تازه به این تشكیلات می دهد.

وی با طرح سئوالاتی همچون "این امیدها كی به بار خواهد نشست" و "آرامش و امنیت خاطر كی به حوزه دارو باز خواهد گشت"، گفت: شاید بتوان به ضرب المثل ایرانی و قدیمی دل بست كه گفته است "خرابی چون ز حد بگذرد، آباد می گردد"، انصافا مسئولین قبلی بیش از این نمی توانستند همه چیز را در این حوزه خراب كنند. متاسفانه حتی ارزشهایی كه سالها برای شكل یافتن آنها زحمت كشیده شده بود آنچنان بی ارزش شده بود كه عملا مسئولین حوزه دارو از كمبودهای فاجعه آفرین دارویی ناراحت هم نمی شدند.

مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران ادامه داد: بی تردید دكتر دیناروند با توجه به سوابق قبلی فعالیتش در حوزه دارو، هم توانایی و هم اطلاعات لازم برای ساماندهی این بخش آسیب خورده را دارد و هم انگیزه لازم برای احیاء ارزشهای بیمار محور در سازمان عذا و دارو را دارد.

قویدل گفت: امیدوارم با توجه با اینكه تعامل با سازمانهای مردم نهاد یكی از مفاد برنامه های وزیر بهداشت است، دكتر دیناروند نیز در مسیر اصلاح امور از نیروی سازمانهای مردم نهاد حوزه های سلامت نیز بهره مند گردند. از مبارزه با تحریمهای ناجوانمردانه و غیر انسانی آمریكا و اتحادیه اروپا گرفته تا تغییر الگوی مصرف نادرست دارو، سازمانهای مردم نهاد یك بازوی توانمند برای دولت می توانند، باشند. در سالهای گذشته از این فرصتهای ارزشمند برای بهبود شرایط استفاده نشده است.

وی افزود: حوزه دارو از حوزه هایی است كه به علت حساسیت آن و نیاز بالفعل و بلافصل بیماران به دارو در معرض نقد جریانهای اجتماعی حامی بیماران قرار می گیرد، لذا افزایش ظرفیتها در تحمل انتقادات و به وجود آوردن ساز و كار منطقی برای تعامل با سازمانها و انجمنهای حامی بیماران می تواند راهگشای اقدامات اصولی تر شود.

قویدل گفت: این انتصاب با توجه به سیاستهای مدیریتی كه از دكتر دیناروند می شناسیم، انتخاب خوبی از طرف وزیری است كه وعده داده این خرابهای بی حد را در كوتاه مدت اصلاح نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha