سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت کمبودهای دارویی گفت: کمبودهای دارویی در کشور در حال جبران است و کمتر از 10 قلم کمبود داروی نایاب در کشور داریم.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به کمبودهای دارویی در کشور اظهار داشت: در خصوص کمبودهای دارویی طی ماه های اخیر متاسفانه مشکلات فراوانی در کشور برای بیماران ایجاد شده است اما با توجه به پیگیری هایی که از وزارت بهداشت داشته ایم این کمبودها در حال جبران شدن است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کمبودهای دارویی حتما باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: طبق آمارهایی که از سازمان غذا و دارو داریم کمبودهای داروی نایاب کمتر از 10 قلم است.
 
وی در ادامه درخصوص ترخیص داروهای در گمرک مانده نیز گفت: ترخیص داروها در حال انجام است و باید با سرعت بیشتری انجام شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تامین ارز دارو را برای یک سال آینده تضمین کرده است که این امر برای شرکت های دارویی بسیار مطلوب است و بهتر می توانند به ارز دارو دسترسی پیدا کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
 
رستمیان در پایان یادآور شد: کاهش قیمت داروی یارانه ای و داروی بیماران خاص و صعب العلاج باید جبران شود كه این امر هنوز جبران نشده است ضمن اینکه نباید افزایش قیمتی كه ناشی از افزایش نرخ بود به بیماران منتقل می شد که اینگونه شد اما خوشبختانه یکی از برنامه های وزارت بهداشت این است که این دسته از بیماران بتوانند داروی خود را به راحتی تأمین كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha