سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان به این پرسش که "عملی‌ترین راهکار و پیشنهاد شما برای حل مشکلات داروخانه‌ها به معاون وزیر بهداشت و رییس جدید سازمان غذا و دارو چیست؟" پاسخ داد و بر ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در انجمن‌های دارویی تاکید کرد.

دکتر جلیل سعیدلو در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه داروسازان علیرغم تمام کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد، وظایف خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن انجام می‌دهند، عنوان کرد: داروخانه‌داران مطالبات زیادی ندارند، خواسته‌های آن‌ها، ‌خواسته‌های معقول و منطقی است که سالیان سال است از تریبون‌های مختلف اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال هنوز هم گاهی با بی‌مهری‌هایی مواجه می‌شویم. اکنون بحث اصلی ما بر سر موضوع «گردش نقدینگی» است.

رییس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش،‌ تولید و واردات متحمل فشارهای اقتصادی زیادی شده‌اند، ابراز امیدواری کرد تمهیداتی اندیشیده شود که نقدینگی لازم مطابق با اقتصاد داروخانه تامین شود.

سعیدلو به وضعیت اقتصادی داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از اوقات دارو را به شکل یارانه‌ای ارائه کرده‌ایم، ولی هزینه‌هایمان به نرخ روز بوده است. لازم است در این خصوص و برای جبران هزینه‌ها تسهیلاتی در اختیار داروسازان قرار بگیرد که می‌تواند شامل معافیت‌های مالیاتی، تسریع در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر و دریافت تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین باشد تا بتوانیم با منطقی که بر اقتصاد دارو حاکم است جوابگوی نیازهای مردم باشیم.

رییس انجمن داروسازان تهران در پاسخ به اینکه عملی‌ترین راهکار و پیشنهاد شما برای حل مشکلات داروخانه‌ها به رییس جدید سازمان غذا و دارو چیست، گفت: از رییس جدید سازمان غذا و دارو تقاضا می‌کنیم به نظرات همکارانش در انجمن‌ها دقت کند و پتانسیل موجود در انجمن‌ها را به موازات ارگان‌های دولتی به خدمت بگیرد تا معضلات و مشکلاتی که بخشی از آن‌ها هم ناخواسته و به علت بروز تحریم‌هاست، به حداقل ممکن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha