سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از راه‌اندازی سایت خود مراقبتی میانسالان به صورت آنلاین از اواسط شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی سنگی گفت: با توجه به این که عمده جمعیت کشور را گروه سنی میانسالان؛ یعنی افراد بین 25 تا 60 سال جامعه تشکیل می‌دهند و نیز با توجه به اهمیت شیوه زندگی سالم و ارتقاء سلامتی این گروه سنی، اداره سلامت میانسالان در این مرکز نسبت به تهیه و تدوین بسته خودمراقبتی میانسالان اقدام کرده است.

وی با بیان این مطلب که سایت خودمراقبتی میانسالان در هفت بخش راه‌اندازی می‌شود گفت: بخش اول این سایت به سنجش رضایت هر فرد از ابعاد مختلف سلامت خود می‌پردازد. بدین معنی که هر فرد با جواب دادن به تعدادی سوال، میزان رضایتمندی خود را از سلامت جسمی، روحی و معنوی خویش ارزیابی می‌کند و در پایان امتیازی کسب می‌کند که براساس این امتیاز کسب شده، مشکلات جسمی و روحی فرد مشخص شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار وی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در مورد سایر بخش‌های این سایت نیز گفت: «شیوه زندگی سالم»، «خودارزیابی سلامت روانی و ذهنی»، «سلامت قلب و عروق» «سلامت استخوان‌ها و مفاصل»، «پیشگیری از سرطان‌های شایع» و «نحوه مصرف دارو و انجام پاراکلینیک میانسالان» به ترتیب سایر بخش‌های سایت خود مراقبتی میانسالان را تشکیل می‌دهد.

سنگی در پایان هدف از راه‌اندازی این سایت را اطلاع‌رسانی عمومی و ارتقای آموزش‌های خود مراقبتی برای گروه هدف که همان زنان و مردان میانسال جامعه هستند، عنوان کرد.

رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: نشانی این سایت به زودی جهت استفاده هموطنان اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha