سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 81701
سلامت نیوز : در گزارش جدیدی از سازمان بهداشت جهانی آمده است امید به زندگی در بین زنان 50 ساله و مسن‌تر در سراسر جهان افزایش یافته است. با این حال کشورهای فقیر و با درآمد متوسط باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جان بیرد، نویسنده این گزارش اظهار کرد: بیماری قلبی، سکته و سرطان از عمده عوامل مرگ در بین زنان بالاتر از 50 سال است. بنابراین کشورهای جهان باید بر کاهش فشار خون با استفاده از داروهای ارزان‌قیمت و غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم در زنان 50 ساله و مسن‌تر تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه این زنان باید از مصرف سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنند، افزود: اضافه وزن نیز برای آنان خطرناک است.

بر اساس این گزارش، زنان ژاپنی بیشترین طول عمر را دارند با این حال اکنون متوسط طول عمر زنان در بیشتر کشورهای جهان نیز به دلیل پیشرفت‌هایی در زمینه مبارزه با بیماری‌های عفونی از قبیل آنفلوانزا، سل و ذات‌الریه نسبت به 40 سال قبل افزایش یافته است.

طبق این گزارش، برخی کشورهایی که در این زمینه پیشرفت کمتری داشته‌اند عبارتند از آفریقای جنوبی که بیماری ایدز در آن شایع است، روسیه که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نظام سلامت آن با مشکل مواجه شد و مکزیک که افزایش رفاه در این کشور به بیماری‌هایی از قبیل سرطان ریه و دیابت ناشی از چاقی منجر شده است.

به گفته دکتر بیرد در بیشتر کشورهای جهان زنان تنها در دوره باروری مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از آن توجه چندانی به آنان نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha