چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8171

بسیاری از ماموریت های اورژانس در شهر تهران منجر به انتقال بیمار به بیمارستان نمی شود و آموزش همگانی و فرهنگ سازی در این زمینه نیاز جدی محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دكتر دهقان پور رئیس اورژانس تهران گفت: هم اكنون مهمترین و عمده ترین مشكل اورژانس ترافیك در شهر تهران، انتظارهای مردم از اورژانس و نیازهای تعریف شده در كلان شهری مثل تهران است.
وی ادامه داد: در زمینه آموزش همگانی و فرهنگ سازی كم كاری شده و هنوز جایگاه اورژانس 115 برای مردم جا نیافتاده است كه مردم در چه مواردی می توانند با اورژانس تماس بگیرند و در خواست امداد وكمك كنند هم اكنون با توسعه ناوگان اورژانس تهران و افزایش تعداد پایگاه ها وكیفی سازی خدمات فوریت های پزشكی پیش بیمارستانی در سطح استان تهران مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماری میانگین 11 دقیقه است كه با حمایت مسئولان در سالهای آینده این عدد كمتر خواهد شد.
رئیس اورژانس تهران گفت: با توجه به وسعت تهران بزرگ و با توسعه و افزایش پایگاه ها هنوز در زمینه تامین نیاز شهر تهران كمبود داریم در طی سالهای گذشته با تعاملات صورت گرفته با شهرداری ها آتش نشانی و سازمان مدیریت و پیشگیری بحران پایگاه های اورژانس تهران در پاركها استقرار یافته است و هم اكنون اورژانس تهران با 84 پایگاه و بهره گیری از 114 دستگاه آمبولانس فعال در سطح تهران به مردم خدمات می دهد همچنین، اورژانس تهران با 30 خط تلفن و 30 خط پشتیبانی در زمینه رفع ترافیك تلفنی هنگام تماس شهروندان مشكلی ندارد و با پروتكلهای تدوین شده در این زمینه( به معنی پرسش اپراتور اورژانس با سئوالات مشخصی كه از شهروندان هنگام تماس با 115 می پرسند) آمبولانس به محل اعزام می كنند.
وی تصریح كرد:  سطح تخصص امدادگران اورژانس تهران، پزشك های مستقر در آمبولانس ها، كارشناس پرستاری، كارشناس ارشد پرستاری  فوق دیپلمه های بهیار و دیپلمه های آموزش دیده و باتجربه است.
همچنین، در صورت نبود پزشك در آمبولانس های اعزام شده اورژانس به محل همكاران اعزام شده موظفند با پزشك مستقر در مركز تماس گرفته و مشكلات بیمار را به پزشك منتقل كرده و كسب تكلیف كنند كه بیمار برای اعزام به بیمارستان مشكل حادی دارد یا خیر؟.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha