چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 81724

طی سال های گذشته و ماه های اخیر میزان پرداخت ها از جیب بیماران به شدت افزایش داشته زیرا توجه چندانی به تامین منابع وزارت بهداشت و بیمه ها نشده است.

تامین منابع مالی مهم‌ترین چالش وزارت بهداشت
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأمین منابع مالی را مهم ترین چالش کنونی وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: طی سال های گذشته و ماه های اخیر میزان پرداخت ها از جیب بیماران به شدت افزایش داشته زیرا توجه چندانی به تامین منابع وزارت بهداشت و بیمه ها نشده است.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: با تأکید بر اینکه می بایست هزینه های درمان و پیشگیری و همچنین درمان های دارویی مشخص شود، گفت: خروج موضوع دارو از بحران کمبودها مهم بوده و وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست که این امر را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال های گذشته و ماه های اخیر میزان پرداخت ها از جیب بیماران به شدت افزایش داشته زیرا توجه چندانی به تامین منابع وزارت بهداشت و بیمه ها نشده است، خاطرنشان کرد: اقدامات مسئولانی که در بخش بهداشت و سلامت از جمله بیمه ‌ها و مراکز آموزش پرشکی در سطح کشور فعالیت دارند باید در جهتی باشد که بیمار به جز بیماری هیچ دغدغه دیگری نداشته باشد.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدالت درمانی باید برای تمام مردم یکسان باشد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر عدالت درمانی برای همه مردم به طور یکسان نیست به طوری که شاهد هستیم در برخی نقاط محروم کشور با کمبود پزشک روبرو هستیم و حتی در برخی شهرستان های کشور نیز در بیمارستان ها کمبود تجهیزات پزشکی داریم که امیدواریم این مشکلات با تأمین اعتبار کافی مرتفع شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه باید همگرایی و همسویی بین نظام بهداشت و بیمه وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر این دو بخش با هم هماهنگی ندارند و مشکلات عدیده ای بر مردم وارد می شود.دولت باید سیاستگذاری و خدماتی که قرار است در نطام سلامت ارائه شود را تهیه و تدوین کند و تدوین سیاست های ملی حوزه بهداشت و درمان از اولویت هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha