سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مهاباد با گلایه از اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران در نظام سلامت و به حاشیه راندن پرستاران گفت: متأسفانه اختلافها و تبعیض ها دیگر از حد متعارف خارج شده و شکل بی عدالتی محض به خود گرفته است.

انور اسماعیلی در گفت و گو با نظام پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از خواسته های اصلی جامعه پرستاری در کشور خواند و افزود: امیدواریم این بحث با قوت در دولت جدید و وزارت بهداشت پیگیری شود و به سرانجام برسد. زیرا اجرا نشدن این قانون مشکلات عدیده ای را در نظام سلامت به ویژه در حوزه پرستاری به وجود آورده است.

وی همچنین از فاصله حقوق دریافتی پزشکان با سایر پرسنل نظام سلامت از جمله پرستاران انتقاد کرد و ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در همین حوزه کاری بنده کارانه کامل یک پرستار به صورت ماهانه 100 تا 120 هزار تومان است درحالی که کارانه یک پزشک 200 برابر این رقم است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مهاباد اضافه کرد: این اختلاف دریافتی دیگر از حد متعارف خارج شده و به شکل بی عدالتی کاملاً محسوس و آزار دهنده در آمده است. ما نمی گوییم که درآمد پرستاران و پزشکان باید کاملاً برابر باشد اما همانند سایر کشورها باید یک حد معقولی از تفاوت بین سطح درآمدی پزشکان با سایر پرسنل نظام  سلامت برقرار باشد.

وی افزود: متأسفانه در این رابطه به رغم تمام پیگیرهایی که انجام داده ایم، نتیجه ای حاصل نشده است و همین امر باعث شده تا پرستاران به شدت از این وضعیت دلگیر باشند و قطعاً آثار این دل آزردگی خواه نا خواه بر نحوه ارائه خدمات به مردم  بروز می کند.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر پرستاران ما خود را در حاشیه می بینند و به صورت روحی، روانی و جایگاه اجتماعی این تصور بر آنها غالب شده است که همه کاره پزشکان هستند و آنها عملاً نادیده انگاشته می شوند بنابراین امیدواریم وزیر بهداشت جدید با توجه به این دغدغه های به حق پرستاران، نشاط و هویت حرفه ای را به تیم پرستاری کشور به ویژه در شهرستانها و شهرهای کوچک بازگرداند.

وی افزود: سلامت جامعه محصول یک کار تیمی است و انتظار است که قدر و ارزش هر صنف و هر فردی در این تیم لحاظ شود نه اینکه فقط یک صنف یا یک فرد در اوج قرار گیرد و مابقی در حاشیه قرار گیرند و  نادیده گرفته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha