سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی از امشب ساعت ۲۲ خبر داد و گفت: آزمون بورد 14 شهریور برگزار و نتایج ۱۸ شهریور اعلام می‌شود.

بهرام عین اللهی در گفت وگو با فارس گفت: توزیع کارت از امشب آغاز می شود و داوطلبان می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir کارت آزمون کتبی را دریافت کنند.

وی افزود: طراحی سؤالات آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی از هفتم تا نهم شهریور  انجام گرفته در حالی که در سال‌های گذشته طراحی سؤالات گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی به صورت جداگانه انجام می‌شد اما امسال هر دو گروه تخصصی و فوق تخصصی به طراحی سؤالات پرداختند.

عین اللهی تصریح کرد: حدود 13 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تمایل دارند در این آزمون شرکت کنند البته برخی اساتید در سال‌های گذشته می توانستند در آزمون چند بورد تخصصی و فوق تخصصی شرکت کنند اما امسال بر اساس مصوبه نشست شورای تخصصی آموزش پزشکی اساتید به انتخاب خودشان فقط می توانند عضو هیئت ممتحنه یک بورد باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون بورد تخصصی 14 شهریور برگزار می شود و پذیرفته شدگان آزمون کتبی در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.آزمون شفاهی از روز جمعه 15 شهریور تا روز دوشنبه 18 شهریور برگزار می شود و پس از اعلام نتایج،برگزیدگان در روز سه شنبه 19 شهریور معرفی می شوند.

وی گفت: نتایج آزمون کتبی تمام رشته‌های تخصصی ساعت 23 روز شنبه 16 شهریور اعلام می شود و نتیجه نهایی آزمون ساعت 23 روز دوشنبه 18 شهریور اعلام می شود.

مراسم اختتامیه با حضور وزیر بهداشت

وی افزود: مراسم اختتامیه آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در روز 19 شهریور با حضور وزیر بهداشت در سالن همایش بین المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود و از برگزیدگان این آزمون تقدیر می‌شوند.

بیشترین و کمترین داوطلب در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی

عین اللهی تصریح کرد: در بیست و هفتمین آزمون دانشنامه فوق تخصص 283 نفر داوطلب کتبی و شفاهی و 261 نفر داوطلب مرحله کتبی داریم که رشته‌های روماتولوژی کودکان و عفونی کودکان با دو نفر کمترین داوطلب مرحله کتبی و رشته گوارش و کبد بالغان با 38 نفر بیشترین داوطلب را داشته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در آزمون دانشنامه تخصصی نیز 3016 داوطلب آزمون کتبی و شفاهی و 2627 داوطلب مرحله کتبی داریم که بیشترین داوطلب مربوط به رشته بیماریهای داخلی با 346 نفر و کمترین داوطلب مربوط به رشته پزشکی ورزشی با 9 نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha