سلامت نیوز : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، از انجام تست استرس ام‌آرآی قلب با استفاده از داروهای مخصوص برای اولین بار در ایران در بیمارستان آموزشی قائم (عج) مشهد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ "زهرا علیزاده‌ثانی"، متخصص قلب و عروق و فلوشیب تصویربرداری غیرتهاجمی قلب و عروق درباره کاربرد تست استرس MRI، تصریح کرد: این تست، روشی غیرتهاجمی، ایمن و با دقت تشخیصی بالا و بدون اشعه مضر رادیواکتیو است و قدرت تشخیص بیماری‌های ناشی از تنگی عروق قلبی را دارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از استرس ام‌آرآی قلب می‌توان اثرات ناشی از تنگی عروق روی ماهیچه قلب را به وضوح نشان داد»، اظهار کرد: با راه‌اندازی این روش در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، امکان ارایه خدمات تشخیصی با کمترین عارضه برای بیماران فراهم شد.

این فلوشیب تصویربرداری غیرتهاجمی قلب و عروق مشهد با اشاره به اینکه «در حال حاضر این روش تشخیصی در مراکز پیشرفته جهان به منظور پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی ناشی از تنگی عروق کرونر و کم‌خونی عضله قلب انجام می‌شود»، گفت: این روش در مراکز پیشرفته دنیا که این امکان را دارند، بصورت خیلی شایع و رایج استفاده و مشکلات بیماران قلبی از این طریق تشخیص داده می‌شود و به این ترتیب بیماران از انجام تست‌های پرخطر محافظت می‌شوند.

به گفته دعلیزاده‌ثانی، به این ترتیب بیمارستان قائم (عج) و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تنها مرکز در کشور است که دارای قدرت تشخیص تنگی عروق قلبی با استفاده از تست استرس ام‌آرآی قلب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha