سلامت نیوز : مدیر درمان مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: آموزش سلامت جنسی حلقه مفقوده نظام بهداشت و درمان کشور است، ‌نیمی از خانواده‌ها از مشکلات زناشویی رنج می‌برند و برای گرفتن این آموزش‌ها سرگردان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بهزاد قربانی امروز در نشست خبری روز جهانی سلامت جنسی با شعار حقوق جنسی که در مرکز درمان ناباروری ابن سینا برگزار شد خاطر نشان کرد: آموزش سلامت جنسی در برنامه‌های آموزش کشور ما حلقه مفقوده است. بسیاری از هموطنانمان از این مشکل رنج می‌برند و نمی‌دانند برای درمان باید به کجا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این افراد به برخی متخصصان رشته‌های غیرمرتبط مراجعه می‌کنند و دچار سرگردانی می‌شوند و در نهایت مجبورند برای حل مشکل خود از توصیه‌های غیرعلمی و غیر پزشکی اطرافیان استفاده کنند.

وی گفت: اگر بتوانیم در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی این حوزه فعالیت کنیم حداقل کمکی که به مردم می‌شود این است که بدانند برای درمان مشکلات رفتارهای جنسی خود باید به کجا مراجعه کنند.

وی با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: ما الان نه در مدارس و نه در دانشگاه آموزش صحیحی در مورد رفتارهای صحیح جنسی نداریم و حتی زوجینی که برای آزمایش‌های قبل از ازدواج مراجعه می‌کنند تنها در حد محدودی در مورد روش‌های پیشگیری از بارداری آموزش می‌بینند که حتی برای شرکت در این کلاس‌ها هم رغبتی وجود ندارد و به مقوله آموزش جدی نگاه نمی‌شود.

وی گفت: در صورتی که همین کلاس‌ها می‌تواند مکان مناسبی برای آموزش اولیه مسائل زناشویی باشد نه اینکه افراد این گونه مسائل را از اطرافیان و شاید هم به شکل ناصحیح بیاموزند.

قربانی تصریح کرد: جای خالی آموزش در زمینه مسائل جنسی البته مطابق با فرهنگ و شئون جامعه را در تمام سطوح کشور احساس می‌کنیم. آمارها نشان می‌دهد نیمی از زوجین از مشکلات جنسی رنج می‌برند و اگر به دنبال تحکیم بنیان خانواده و ارتباط مناسب بین زوجین هستیم باید این نقیصه را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha