رئیس سازمان نظام پزشکی تهران از جداشدن سازمان نظام پزشکی تهران از سازمان نظام پزشکی کل کشور برای ارتقاء فعالیت‌ها و نظارت‌ها بر حوزه سلامت پایتخت خبر داد.

سازمان نظام پزشکی تهران از سازمان نظام پزشکی کل کشور جدا می‌شود
سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی تهران از جداشدن سازمان نظام پزشکی تهران از سازمان نظام پزشکی کل کشور برای ارتقاء فعالیت‌ها و نظارت‌ها بر حوزه سلامت پایتخت خبر داد.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جداسازی ساختار سازمان نظام پزشکی تهران از نظام پزشکی کشور اظهار داشت: 16 سال رئیس نظام پزشکی کشور همزمان رئیس نظام پزشکی تهران نیز بود که این مسئله باعث انتقادات و مشکلات عدیده‌ای در جامعه پزشکی شده بود که خوشبختانه با هماهنگی دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور موافقت برای این جداسازی صورت پذیرفته است.

وی در تشریح فواید این جداسازی ساختاری سازمان‌ نظام پزشکی تهران از نظام پزشکی کشور افزود: مسلماً خدمات و نظارت بر حوزه سلامت تهران بهتر خواهد شد، کما اینکه درآمدزایی سازمان نیز ارتقاء می‌یابد و می‌توانیم با افزایش درآمدهای مالی خدمات بهتری را نیز ارائه دهیم.

پیوندی با بیان اینکه استقلال سازمان نظام پزشکی تهران از سازمان نظام پزشکی کشور مسلماً یک پروسه زمان‌بر است، ادامه داد: در وهله نخست می‌توان جداسازی کارهای ارائه پروانه مطلب، بازآموزی و موارد دیگر را زودتر شروع کرد ولی کارهای مالی و مقولات دیگر زمان خاص خود را خواهد برد.

وی تصریح کرد: در چهار دوره گذشته ریاست‌های سابق سازمان نظام پزشکی همیشه ریاست سازمان نظامی پزشکی تهران را نیز بر عهده داشت ولی در دوره جدید توافق شده است تا سازمان نظام پزشکی تهران مسئولیت‌ها و چارت سازمانی اش مستقل شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه در تهران در مجموع بر اساس آمار 6 ماه قبل در حدود 30 هزار کادر پزشکی از جمله پزشک، ماما، دندانپزشک، علوم آزمایشگاهی و داروساز داریم، خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان نظام پزشکی تهران بزرگترین سازمان در مجموعه سازمان‌های نظام پزشکی کشور به حساب می‌آید و بیشترین فعالیت‌ها در حوزه نظارت‌ها نیز بر عهده این سازمان است و متعاقبا استقلال این سازمان از سازمان نظام پزشکی کشور می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha