سلامت نیوز : معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: انجام خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مطابق با بخشنامه‌های قبلی وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر طاهر موهبتی گفت: متأسفانه برداشت درستی از دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‌ای طب عمومی صورت نگرفته است و این دستورالعمل به معنی این نیست كه هر پزشك عمومی بتواند از فردا كار رادیولوژی و سونوگرافی انجام دهد.

وی با اشاره به ماده 31 آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون تشكیل وزارت بهداشت گفت: براساس این قانون استفاده كنندگان از دستگاههای تخصصی اعم از سونوگرافی و سی‌تی‌اسكن باید علاوه بر دارا بودن مدرك پزشكی تخصصی در رشته مربوطه، حداقل دوره آموزشی لازم را كه به تائید كمیته تخصصی مربوطه در وزارت بهداشت نیز رسیده باشد بگذرانند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه تصریح كرد: به موجب قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلین رشته‌های پزشكی، دستورالعمل  چگونگی انجام این‌گونه خدمات تخصصی باید از طرف سازمان نظام پزشكی، براساس قانون تشكیل وزارت بهداشت  تهیه و به تصویب وزیر بهداشت برسد.

وی خاطرنشان كرد: به نظر می‌رسد فضای فعلی وزارت بهداشت نیز موافق قوانین مذكور است بنابراین درخصوص انجام خدمات رادیولوژی و سونوگرافی برابر اعلام معاونت درمان وزارتخانه كماكان مصوبه‌ها و بخشنامه‌های قبلی وزارت بهداشت قابلیت اجرایی خواهد داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha