پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 81810
سلامت نیوز : محمد گران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سه عضو ستاد بحران شهرستان که در سازمان آتش‌نشانی قائمشهر برگزار شد با تاکید بر آمادگی و همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌های هر شهرستان برای پیشگیری و امداد و نجات شهروندان در مواقع بحران تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت به همه نوع امکانات و پرسنل شبکه درمان مجهز باشد بر اساس آمار باز هم در زمان بحران، قادر به انجام 25 درصد امور است و 75 درصد باقی نیازمند ورود دیگر ارگان‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اهمیت کمیته مرگ مادر که در شبکه‌های بهداشت و درمان کشور به جد پیگیر این امر مهم، بیان داشت: مرگ مادر در دوران بارداری و 40 روز بعد از زایمان به شدت مورد چالش است و در صورت اتفاق، نیازمند تحلیل وضعیت و پاسخگویی صریح با پیگیری ویژه به وزارت بهداشت و درمان نیز هست.

این مسئول اظهار داشت: در این کمیته، بایدها و نبایدهای علل وقوع مرگ مادر تعریف و آنالیز شدو در اختیار کلیه مراکز درمانی قرار گرفت.

گران افزود: آنالیز چرایی مرگ مادر در دوران بارداری و بعد زایمان که در حوزه پیشگیری اتفاق افتاد موجب شد که در سال گذشته در مازندران، هیچ مرگ مادری اتفاق نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha