جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
کد خبر: 81818

زردچوبه به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های مفصلی مثل آرتریت روماتوئید و پوكی استخوان كمك می کند.

زردچوبه، ادویه ای با کاربرد دارویی!
سلامت نیوز: بررسی های جدید نشان می ‌دهند كه زردچوبه به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های مفصلی مثل آرتریت روماتوئید (نوعی بیماری التهابی مفصل) و پوكی استخوان كمك می کند.

از سال ها پیش در طب سنتی به ویژه در آسیا ریشه زردچوبه به عنوان یک روش درمانی برای بهبود التهاب مفاصل كاربرد داشته است. ماده موثره زردچوبه ترکیبی به نام کارکامین است.امروزه مكمل‌های غذایی حاوی کارکامین تولید شده است زیرا بر اساس مطالعات، این ترکیب دارای خواص ضد التهابی می باشد.

برای انجام این تحقیق در مركز پژوهش طب گیاهی آریزونا، عصاره های مختلفی از زردچوبه تهیه گردید. نتایج نشان داد که كه این ماده علایم التهاب مفصل را كاهش می ‌دهد.

این محققان معتقدند که احتمالا روزانه 1.5 گرم کارکامین برای کاهش التهاب مفاصل مورد نیاز است، كه این مقدار در حدود 10 برابر میزان مصرف روزانه زردچوبه یك فرد عادی است. بنابراین بهترین راه برای تأمین این مقدارکارکامین استفاده از مكمل‌های غذایی است.

به گفته متخصصان احتمالاً سایر مواد آنتی اکسیدانی موجود در زردچویه به جز کارکامین هم دارای خواص ضد التهابی هستند و این مواد همراه هم با كارکامین واکنش های التهابی را مهار می‌ كنند.
منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha