سلامت نیوز: پزشکان تایوانی در گزارشی از کاهش 90 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری هپاتیت B در این کشور با اجرای طرح واکسیناسیون نوزادان خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است: اجرای طرح واکسیناسیون همچنین از شیوع هپاتیت B که می‌تواند به آسیب دیدن کبد، سرطان کبد و پیامدهای مرگبار آن در نوزادان منجر شود، کاسته است.

«چیئن – جن چن»، متخصص اصلی در این مطالعه گفت: حدود 350 میلیون فرد آلوده به هپاتیت B در جهان وجود دارند و بالاترین نرخ شیوع این بیماری در منطقه آسیا-اقیانوسیه و آفریقای سیاه است. این بیماری می‌تواند از مادر به نوزاد منتقل شود.

وی همچنین اظهار داشت: تمامی نوزادان متولد شده در این مناطق به منظور کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی و هزینه‌های درمانی ناشی از آن باید واکسینه شوند.

طبق گزارش انجمن هپاتیت B آمریکا، در ایالات متحده 12 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند. همچنین حدود 5000 نفر در این کشور سالانه بر اثر این بیماری و مشکلات ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند.

محققان آمریکایی نیز در مورد یافته‌های این مطالعه بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کردند.

«مارک سیئگل» از متخصصان مرکز درمانی «لانگون» در نیویورک گفت: واکسیناسیون نوزادان با واکسن هپاتیت B به کاهش چشمگیرانتقال این بیماری و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد منجر می‌شود.

در این مطالعه تیم تحقیقاتی چیئن جن چن، نتایج 30 ساله برنامه ایمن‌سازی در تایوان را بررسی کردند. در دو سال نخست، این برنامه ایمن‌سازی تنها برای نوزادان مادران مبتلا به این بیماری اجرا شد اما پس از آن تمام نوزادان در برابر این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش هلث دی نیوز، بررسی آمارها در تایوان نشان می‌دهد در نوزادانی که در فاصله سال‌های 1977 و 2004 میلادی متولد شده‌اند، بیش از 90 درصد کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی و سرطان کبد مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha