سلامت نیوز: در راستای اجرای قانون سازمان نظام پزشکی با دعوت رییس کل سازمان نظام پزشکی، اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی در دوره جدید، بیست و سوم شهریور ماه نخستین جلسه خود را برای انتخابات درونی تشکیل خواهند داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی، پس از تنفیذ حکم ریاست کل سازمان نظام پزشکی از سوی رییس‌جمهور، رییس کل این سازمان باید طی یک ماه اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی را که پیش از این حکمشان از سوی هیات نظارت بر انتخابات این سازمان تنفیذ شده را برای تشکیل نخستین جلسه شورای عالی دعوت کند.

به این ترتیب شورای عالی نظام پزشکی در حضور نمایندگان وزارت بهداشت، اعضای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی و همچنین هیات رییسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نخستین جلسه خود را تشکیل خواهند داد.

در این جلسه، شورای عالی انتخابات درونی خود را به منظور انتخاب هیات رییسه انجام خواهد داد. همچنین طرح کلی تشکیل کارگروه‌ها نیز در این جلسه مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است، بر اساس قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، شورای عالی این سازمان از ارکان اصلی آن محسوب شده و به عنوان رکن اصلی سازمان نظام پزشکی از اختیارات بالایی نیز برخوردار است.

شورای عالی طی جلسات ادواری خود مهم‌ترین مسائل جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی را بررسی و کنترل می‌کند. حتی استیضاح از ریاست کل نیز جزو اختیارات این شوراست. همچنین شورای عالی سازمان نظام پزشکی توسط مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی پایش می‌شود و انتخابات آن نیز هر چهار سال یک بار توسط مجمع عمومی صورت می‌گیرد.

دکتر عباس آقازاده، رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نیز در گفت‌وگو با ایسنا به تاخیر ایجاد شده در تنفیذ حکم ریاست کل سازمان نظام پزشکی از سوی رییس‌جمهور سابق اشاره کرد و گفت: به این منظور نامه‌ای به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی ارسال کرده‌ایم که این چهار ماه از دست رفته به دلیل عدم تنفیذ حکم دکتر زالی از سوی احمدی‌نژاد، به حساب دوره حاضر سازمان نظام پزشکی منظور می‌شود و چهار سال دوره کنونی از روز تنفیذ حکم دکتر زالی از سوی دکتر روحانی محاسبه شود.

وی افزود: ظاهرا هیات نظارت بر انتخابات از این پیشنهاد ما استقبال کرده‌اند، اما گویا جواب قطعی این درخواست ما، روز بیست و سوم شهریور ماه و در زمان تشکیل نخستین جلسه شورای عالی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha