سلامت نیوز:‌ پژوهشگران و روان شناسان به تازگی به نتایج جالبی در خصوص انتخاب شغل آینده در پسران دست یافته اند که ثابت کننده ی فرضیه ی قدیمی پسر جا پای پدر خود می گذارد می باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران براساس این مطالعه و نظرسنجی صورت گرفته اغلب پسرانی که پدران ثروتمند دارند علاقه به تحصیل و یا انتخاب شغل پدر خود دارند.

گفتنی است: برعکس پسرانی که پدران فقیر دارند و حتی پدرانی با سطح درآمد متوسط معمولا شغلی متفاوت را انتخاب کرده و به سراغ شغل پدر خود نمی روند.

بررسی ها نشان می دهند: اما براساس تحقیقات تمامی پسرانی که شغل پدر ثروتمند خود را انتخاب کرده اند موفقیت دست پیدا نکرده اند و حتی ممکن است دچار شکست و یا بی انگیزه گی در کار و تحصیل شوند.

پژوهشگران به این افراد توصیه می کنند: حتما توانایی و سطح دانش خود را در سایر زمینه ها و رشته ها نیز بررسی کنند و حتما از نظر کارشناسان و متخصصان برای سنجش توانایی های فنی و حرفه ای خود بهره بگیرند.

انتخاب اجباری و یا بدون فکر شغل آینده می تواند باعث از بین رفتن خلاقیت فردی شود در اغلب اوقات افراد گمان می کنند به دلیل موفقیت پدر در یک شغل مسلما آنها نیز به عنوان پسران این پدر این قابلیت را به ارث برده اند که درست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha