رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به دلیل این كه مصرف الكل در كشور ما جرم است هیچ فردی به مراكز تخصصی درمان اعتیاد به الكل مراجعه نمی‌كند.

برنامه ای برای ایجاد مراكز تخصصی درمان اعتیاد به الكل نداریم
سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به دلیل این كه مصرف الكل در كشور ما جرم است هیچ فردی به مراكز تخصصی درمان اعتیاد به الكل مراجعه نمی‌كند.
دكتر عباس علی ناصحی، رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در تمام كتب طب عمومی روشهای درمان سوء مصرف الكل وجود دارد و روانپزشكان با این درمان ناآشنا هستند ولی باید توجه داشت كه پروتكل بومی نداریم كه البته اقداماتی در وزارت بهداشت برای تدوین این پروتكل انجام شده كه به زودی تهیه و تدوین خواهد شد و این پروتكل كشوری اختلاف زیادی با درمان خارجی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از درمان می شود در مورد الكل باید جنبه جسمی و روانی آن مدنظر قرار گیرد و مسئول سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت بهداشت است که باید تمام امكانات را این ارگان تهیه كند ،در حال حاضر درمان سوء مصرف الكل به طور وسیع در سطح كشور در حال انجام است و تمام كلینیك های روانپزشكی بیماران معتاد به الكل را درمان می‌كنند.
همچنین اورژانس كشور به بخش مسمومیت بیمارستان های كشور و بخش روانپزشكی بیمارستان ها برای درمان عوارض اعتیاد به الكل خدمات ارائه می كنند.

ناصحی با تاكید بر این كه میزان مصرف الكل در كشور در چند سال اخیر افزایش یافته است خاطرنشان كرد: ما به این نتیجه رسیدیم كه درمانگاه تخصصی برای الكل مثل درمان اعتیاد نمی توانیم در كشور داشته باشیم به دلیل این كه مصرف الكل در كشور ما جرم است، هیچ فردی به مراكز تخصصی درمان اعتیاد به الكل مراجعه نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha