سلامت نیوز: متاسفانه حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد از مراکز تامین اجتماعی در اکثر نقاط محروم کشور بدون پزشک هستند و همین امر باعث محدودیت در ارایه خدمات به بیماران می‌شود.
جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی و پزشکی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه خیلی از مناطق محروم کشور دچار فقدان پزشک عمومی، متخصص، پرستار یا حتی ماما هستند که این موضوع باعث چالش‌های زیادی دربرخی از مناطق کشور شده است.

 وی ادامه داد: متاسفانه در برخی شهرهای بزرگ از لحاظ فعالیت پزشکان اشباع هستیم در حالی که در برخی از استان‌های محروم به دلیل کمبود پزشک، مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمده است.

 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف وزیر بهداشت و درمان، رسیدگی به ساماندهی توزیع نیروهای متخصص در کشور است، بنابراین لازم است وزیر بهداشت نسبت به این مهم برنامه‌ها و راهکارهای خود را ارایه دهد.

 وی با بیان اینکه نابسامانی در توزیع نیروهای متخصص از دغدغه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: متاسفانه این مهم نمونه عینی بی‌عدالتی در کشور است و با وجود آنکه مسئولان به مهم بودن این امر اذعان دارند اما نسبت به بررسی آن تاکنون کوتاهی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha