سلامت نیوز: فرمانده نیروی انتظامی از روند نزولی جرایم جنایی در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه صبحگاه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران گفت: جرائمی همچون قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربائی، گروگانگیری، راهبندی، کمین و ترور از جمله جرائمی هستند که در دهه گذشته همواره روند نزولی داشته و کاهش این روند در سال جاری نیز ملموس است.


وی در ادامه از روند افزایشی سرقت داخل اتومبیل در کشور خبر داد و اضافه کرد: با اینکه ارزش ریالی این نوع سرقت در حد پائینی قرار دارد اما ریشه اصلی آن افزایش قیمت مواد مخدر و عدم توانایی افراد معتاد در تهیه مواد مخدر است که باید کنترل و مهار شود.


فرمانده ناجا با بیان اینکه هر معتاد روزانه نزدیک به 300 هزار ریال برای اعتیاد خود خرج می کند که این امر آنان را به سمت سرقت های خرد سوق می دهد، گفت: سرقت و اعتیاد ارتباط دوسویه بسیاری با هم دارند که امیدواریم در ترکیب جدید دولت و ستاد مبارزه با موادمخدر چاره ای برای این امر اندیشیده شود.


وی به توجه ویژه دولت نسبت به اختصاص بودجه مناسب برای نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر و همچنین افزایش همراهی و مشارکت مردمی با پلیس شاهد کاهش فاصله نیازها و امکانات نیروی انتظامی و بهبود بیش از پیش وضعیت حاکم خواهیم بود.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: ریشه کنی این بلای خانمانسوز که عامل وقوع بسیاری از جرایم در جامعه است، عزمی همگانی و ملی می طلبد که خوشبختانه با هماهنگی های مناسب بین دستگاه های امنیتی ،انتظامی و قضایی روز به روز شاهد کاهش جرایم در کشور هستیم.


 فرمانده نیروی انتظامی همچنین در سخنرانی که در صبحگاه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی داشت، ولایت و مردم را پایه های اساسی در استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: مردم و ولایت فقیه، دو ستونی هستند که پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شکل داده و زمینه ساز امنیت پایدار در کشور به شمار می آیند.


وی با بیان اینکه امنیت حاکم در کشور صرفاً محصول اقدامات قضایی، امنیتی و انتظامی نیست، افزود: امنیت موجود بیشتر در گروی ساختار ولایی کشور و پشتوانه عظیم مردمی است به طوری که ولایت فقیه به عنوان اصلی ترین رکن نظام در حساس ترین شرایط بهترین درایت و مدیریت را اعمال و با حمایت های آگاهانه مردم بر توطئه های دشمن فائق آمده است.


احمدی مقدم ادامه داد: امروز با خواست مردم، ولایت فقیه و اسلام در مملکت ما حاکمیت دارد زیرا مردم ولایت فقیه را به عنوان حکومت شایستگان قبول داشته و با این روحیه توانسته‌اند به عنوان ملتی بی نظیر در مقابل تمام مشکلات و کاستی های موجود فداکارانه ایستادگی کنند.


فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت امنیتی آذربایجان غربی پرداخت و گفت: با جانفشانی های شهداء گرانقدر و تلاش مسئولان و مشارکت های مردمی امنیت بسیار خوبی در سراسر استان برقرارشده، به طوری که در حال حاضر امکان هرگونه سرمایه گذاری در کل استان ممکن و میسر است.


احمدی مقدم همچنین علت سفر به این استان را ارزیابی جامع عملکرد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد و افزود: بحمدالله طبق ارزیابی های انجام شده فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در بین 26 استان دیگر رتبه اول را کسب کرده و گام های بسیار خوبی در برقراری امنیت پایدار برداشته است.


وی با تاکید بر اینکه ناجا به عنوان عضویی از نظام اسلامی وظیفه ای جز خدمت گذاری بر مردم که سرمایه های اصلی این نظام مقدس هستند، ندارد، خاطرنشان کرد: ما حاکم بر مردم نیستیم بلکه خدمت گذاران آنان هستیم و وظیفه داریم پاسخگوی نیازهای به حق مردمی بوده و در تامین نظم و آرامش و ایجاد احساس امنیت در اذهان عمومی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.


 بنابر اعلام پلیس، فرمانده نیروی انتظامی در پایان از زحمات سردار یحیی شرفی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی تقدیر کرد و خواهان رشد روز افزون مجموعه انتظامی این استان در برقراری امنیت پایدار از خداوند شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha