سلامت نیوز : همه افراد رنگ، غذا، لباس مورد علاقه‌شان را می‌شناسند، روز تولد و یا ازدواجشان را همیشه به خاطر دارند، اما چندین نکته روانشناسی درباره خودشان است که از آن آگاه نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ کالج سلطنتی بریتانیا طبق پژوهشی که در شش ماه گذشته انجام داده، پنج حقیقت روانشناختی درباره افراد را به دست آورده که از آن بی‌اطلاع بوده‌اند:

شما نمی‌توانید چند کار را باهم انجام دهید: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که چند کار را همزمان می‌توانند انجام دهند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که مغز فقط یک کار را در یک زمان می‌تواند انجام دهد، البته فعالیت‌های فیزیکی را نباید نادیده بگیرید مانند راه رفتن و غذا خوردن. شما شاید بتوانید دو کار را پشت سرهم انجام دهید اما متمرکز شدن روی بیش از یک عمل ذهنی در یک زمان غیرممکن است.

شما دوست ندارید، متن را به صورت آنلاین بخوانید: نگاه کردن به صفحه نمایش، چشم را خسته می‌کند، مگر آن‌که نوشته جالب باشد یا فونتش درشت و خواندن را راحت‌تر کند، در غیر این‌صورت ذهن شما خیلی زود تمرکزش را از دست می‌دهد و می‌خواهد سریع‌تر از روی نوشته بگذرد.

وقتی متنی را بلند می‌خوانید، پیش‌بینی می‌کنید: آیا تا به حال شده وقتی با صدای بلند نوشته‌ای را می‌خوانید، جمله را با کلمه‌ای که در متن قرار ندارد تمام کنید؟ این به این دلیل است که شما کلمات بعدی را پیش‌بینی می‌کنید و آن‌ها را قبل از آن‌که ببینید می‌خوانید.

زمانی که در استرس شدید قرار دارید، بدتر عمل می‌کنید: این یک حقیقت روانشناسی است که به آن کمتر توجه کردید. اگر شما تحت فشار استرس شدیدی هستید مغز به صورت مساعد فعالیت نمی‌کند و در واقع بدتر عمل می‌کنید. به همین دلیل استراحت کردن بعد از موقعیت‌های استرس‌زا پیشنهاد می‌شود تا شما سلامتی روانتان را بازیابید.

شما بیشتر تمایل به سرزنش دیگران دارید تا خود موقعیت:
زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم بیشتر تمایل به سرزنش انسان‌ها دارند تا خود حوادث. اگر برای ملاقاتی دیر کنید، مقصر را راننده می‌دانید نه ترافیک. برای این‌که ذهن ما این‌گونه عمل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha