سلامت نیوز : معاون امور خانواده معاونت زنان ریاست جمهوری درخصوص صدور مجوز مراکز مشاوره گفت: صدور این مراکز بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد.

زهرا سجادی در گفت و گو با پانا، با اشاره به سرنوشت صدور مجوز مراکز مشاوره و چگونگی نقش مرکز زنان ریاست جمهوری در صدور مجوزها اظهار داشت: چندی پیش نحوه صدور مجوز مراکز مشاوره در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و بررسی شد و بررسی های زیادی در این رابطه انجام گرفت.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری ادامه داد: نظر بر این بود که صدور مراکز مشاوره زیر نظر سازمان بهزیستی باشد اما از طرفی مسئولان وزارت بهداشت نیز در بخشی( روانشناسی بالینی) ادعا داشتند که باید این مراکز زیر نظر آن ها باشد لذا این بحث ها در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شد و نهایتا به مرکز امور زنان این اختیار داده شد تا جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و نتیجه آن را به کمیسیون فرهنگی ارائه کنند.
وی ادامه داد: همچنین مرکز زنان ریاست جمهوری نیز در چندین جلسه ای که با حضور بهزیستی، وزارت کار و وزارت بهداشت برگزار شد، صدور مجوز مراکز مشاوره و نحوه نظارت بر این مراکز را مورد بررسی قرار داد و بالاخره به این نتیجه رسیدیم که ذاتا صدور مجوز به این مراکز به عهده وزارت بهداشت باید باشد اما نمی توان وزارت کار و تعاون را از این مساله دور نگاه داشت.
سجادی تصریح کرد: سرانجام نتیجه موضوع صدور مجوز به مراکز مشاوره به کمیسیون فرهنگی دولت ابلاغ شد و از آن پس نیز در طول ماه های گذشته برای اجرای آن به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.
این در حالی است که عباس اللهیاری- رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مردادماه سال جاری از لغو مسئولیت صدور مجوز مراکز مشاوره توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی خبر داده و گفته بود: از ابتدا از سال 82 وظیفه صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره همانند سایر نقاط دنیا برعهده سازمان نظام روانشناسی بوده است، اما دولت یک برداشت غلطی از ماده 43 قانون برنامه توسعه داشته است و بخشی از این مسئولیت را به عهده سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان داد که در هفته گذشته هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی این مصوبه دولت را لغو کرده است.
بر این اساس، پس از اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری واکنش هایی از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی صورت گرفت اما هنوز مرجعی رسمی برای اینکه صدور مجوز مراکز مشاوره بر عهده چه سازمانی است، اظهارنظر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha