شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 81925
سلامت نیوز : رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از واردات ۶ قلم داروی بیماران خاص به بازار خبر داد و گفت: قرارداد ساخت دستگاه اکسیژناتور در داخل کشور را هم با یک شرکت خارجی بسته‌ایم.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از ابتدای سال با کمبود یکسری از داروهای بیماران خاص مواجه بودیم و چیزی حدود 200 قلم دارو در بازار کمیاب یا نایاب بود که با بررسی‌هایی که انجام شد در کنار وزارت بهداشت توانستیم در کاهش این اقلام دارویی موثر باشیم و اکنون کمبود دارویی به 90 قلم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 6 قلم داروی بیماران خاص تا پایان هفته از گمرک ترخیص و روانه بازار خواهد شد، افزود: طبق تعهداتمان به وزارت بهداشت در سال 92 باید 602 هزار قوطی شیرخشک نوترامیژن وارد بازار کنیم که در این هفته 10 هزار قوطی از این محصول وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: همچنین کپسول تراینیتین که برای بیماران ویلسون که دچار مصدومیت با مس هستند، کاربرد درمانی دارد، 10 هزار عدد قرص مایرین برای درمان سرطان خون، 30 هزار باکس کمپوس آناگرالید برای درمان بیماری‌های قلبی و پلاکت‌های خونی، کپسول سوکسیمر برای درمان مسمومیت‌های سربی و 10 هزار ویال آمپول کنتراتیون نیز این هفته وارد بازار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه قیمت این داروها چگونه خواهد بود، گفت: به جز شیر خشک نوترامیژن که به صورت یارانه‌ای از طرف وزارت بهداشت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، بقیه این داروها زیر پوشش بیمه نیستند.

اجازه ثبت دارو به سازمان تدارکات پزشکی

رستمی همچنین از اجازه ثبت دارو به سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت: پیش از این، ثبت دارو فقط در اختیار وزارت بهداشت بود و در مواقع بحران، سازمان تدارکات پزشکی اجازه ثبت داروهای فوریتی را داشت اما اکنون این محدودیت برداشته شده و می‌توانیم دارو را به نام سازمان تدارکات پزشکی ثبت کنیم و به عنوان نماینده یک شرکت خارجی محسوب می‌شویم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر در مورد تأمین برخی تجهیزات پزشکی در کشور گفت: سالانه در کشور به 50 هزار دستگاه اکسیژناتور نیاز داریم که همواره شاهد کمبودهایی در این زمینه بوده‌ایم در حالی که به راحتی می‌توان با ورود تکنولوژی این تجهیز پزشکی را در کشور تولید کرد.

انعقاد خرید 20 هزار دستگاه اکسیژناتور با شرکت خارجی

وی از انعقاد قرارداد خرید 20 هزار دستگاه اکسیژنانور خبر داد و گفت: با شرکت آمریکایی این قرارداد با طرف خارجی به این شرط بسته شد کهCKD آن در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته و اکسیژناتور در ایران بسته بندی شود. در عین حال تکنولوژی تولید آن بعد از اتمام قرارداد در اختیار ایران برای تولید در داخل کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha