سلامت نیوز : مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) گفت: از امروز بیماران مبتلا به سرطان سینه و اندام‌های شکمی حین جراحی رادیوتراپی هم می‌شوند.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بسیاری از بیمارانی که دچار سرطان سینه یا سرطان‌های ناحیه شکم می‌شوند پس از عمل جراحی بنا به تشخیص متخصص خون و انکولوژی یا جراح نیاز به 20 تا 30 جلسه رادیوتراپی دارند.

وی گفت: رادیوتراپی عوارض مختص به خود را دارد و بیمار مجبور است در مقاطع مختلف مدام برای درمان مراجعه کند که علاوه بر عوارض درمانی زمان‌بر است.

به گفته مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء برای نخستین بار در کشور دستگاهی به نام intra operative radiotrapy وارد کرده‌ایم تا حین عمل با استفاده از این دستگاه ناحیه مورد نظر سرطانی پس از جراحی رادیوتراپی شود.

کولیوند مزایای این روش را کاهش آسیب به تمام بافت‌ها عنوان کرد و گفت: در این روش خیلی فوری فقط بافت مورد نظر تحت رادیوتراپی قرار می‌گیرد و بافت‌های دیگر آسیب نمی‌بیند، مضاف بر اینکه هزینه درمانی بسیار کاهش می‌یابد.

وی گفت: امروز 4 بیمار سرطان سینه تحت عمل جراحی با این روش قرار خواهند گرفت و بنا داریم بعد از آن بیماران مبتلا به سرطان‌های ناحیه شکم مانند معده و روده را هم از این روش بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha