سلامت نیوز : فرهاد غریب دوست، رئیس انجمن حمایت از بیماران روماتیسمی با اعلام این خبر گفت: از اهداف این انجمن، ایجاد سایت بیماران روماتیسمی و ثبت اطلاعات مرتبط به منظور امور تحقیقاتی و همچنین مراکز مربوط آماری کشور است.

به گزارش سلامت نیوز ؛ وی ادامه داد: جمع‌آوری داده‌هایی در مورد تاریخچه بیماری و نحوه زندگی بیماران روماتیسمی برای اطلاع سایر بیماران از دیگر اهداف این انجمن است که از بیماران مبتلا به بیماری لوپوس، اسکلرودرمی، آرتریت روماتوئید، بهجت، اسپوندیلوآرتروپاتی و واسکولیت درخواست می شود تا با مراجعه به سایت انجمن به نشانی www.abrcr.ir مشخصات خود را ثبت کنند.

به گفته غریب دوست، تهیه بروشورهای درمانی مناسب و نشریه داخلی، تشکیل جلسات مستمر پرسش، پاسخ و مشاوره در محل کار، ایجاد باشگاه بیماران روماتیسمی برای انجام ورزشهای مناسب، آشنایی بیماران با یکدیگر و در نهایت همیاری و همکاری با یکدیگر از دیگر اهداف انجمن حمایت از بیماران روماتیسمی از ابعاد اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بیماران روماتیسمی در کشور، آشنا نبودن آنان با مراکز درمانی مرتبط با بیماری آنان و در صورت آشنایی با این مراکز، مشکلات مربوط به بستری شدن و هزینه های درمانی است، خاطرنشان ساخت: برقراری ارتباط با بیمارستان‌های مختلف در سراسر کشور به منظور سهولت در بستری و انجام اعمال جراحی با لحاظ کردن تخفیف‌های لازم از دیگر برنامه های این انجمن است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران روماتیسمی از تعامل با محیط‌های کاری و مسئولان واحدهایی که بیماران روماتیسمی در آن مشغول به کار هستند با هدف مناسب سازی ساعت و فضای کار بیماران به عنوان دیگر اهداف این انجمن نام برد که در قالب حمایتهای اجتماعی و معنوی از این بیماران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط با مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی برای ارائه پیشنهادها در خصوص کمک به بیماران روماتیسمی در محل کار، تشکیل کمیته اشتغال یا اشتغال زایی برای بیماران از دیگر برنامه های این انجمن برای حمایت از بیماران روماتیسمی است.

غریب دوست افزود: ایجاد صندوق‌های حمایتی مالی به منظور کمک به بیماران برای تهیه دارو از یک سو و از سوی دیگر، اعطای وام بلاعوض توسط صندوق فوق به منظور ادامه درمان و رفع بخشی از مشکلات مالی بیماران از دیگر اهداف این انجمن در قالب حمایت‌های مادی است که امید می رود در آینده ای نه چندان دور محقق شود.

وی تصریح کرد: از بیماران روماتیسمی درخواست می شود با مراجعه به سایت انجمن، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین از نیکوکاران و خیرین سلامت تقاضا می شود با مراجعه به این انجمن، دست اندرکاران آن را برای فراهم آوردن تسهیلات برای بیماران یاری رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha