شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 81936

سلامت نیوز : یک متخصص جراحی کلیه و فوق تخصص آندویورولوژی گفت: درمان مختلفی از قبیل درمان دارویی، درمان‌های فیزیوتراپی و سایر درمان‌های سراپایی و در موارد شدیدتر درمان‌های جراحی می‌تواند موجب بهبود کامل این بیماری شود.

دکتر حسین کرمی در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، در رابطه با علل بی‌اختیاری ادراری گفت: اغلب ضعف عضلات کف لگن باعث این بیماری می‌شود که به علت حاملگی متعدد، زایمان‌های دشوار و یا یائسگی است.

وی ادامه داد: بروز بی‌اختیاری ادراری ممکن است به علل دیگری چون عفونت‌های ادراری، واژینال و یا یبوست به طور موقت و گذرا باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران عنوان کرد: بی‌اختیاری ادراری گاهی همراه با فوریت است و بیمار به محض احساس دچار ریزش ادرار می‌شود و حتی قادر به کنترل ادرار تا رسیدن به دستشویی نیست. این نوع بی‌اختیاری در کودکان و دختر بچه‌ها نیز شایع است.

این فوق تخصص آندویورولوژی در ادامه گفت: گروه دیگری از افراد درگیر بی‌اختیاری ادراری از بی‌اختیاری کامل ادرار در تمام ساعات شبانه روز رنج می‌برند که این افراد در ساعات خواب و بیداری اصلا احساس دفع ادرار ندارند.

کرمی بی‌اختیاری استرسی را شایع‌ترین بی‌اختیاری ادراری عنوان کرد و افزود: در این نوع بیمار با سرفه، عطسه، خندیدن، دویدن، ورزش کردن و وزنه سنگین بلند کردن دچار بی‌اختیاری و نشت ادراری می‌شود که اغلب این افراد کسانی هستند که پس از حاملگی و یا زایمان و یا یائسگی دچار این نوع بی اختیاری ادراری می‌شوند.

وی افزود: در دوران یائسگی به علت فقدان هورمون استروژن این وضعیت بسیار شایع است و روزانه تعداد زیادی از خانم‌های یائسه با این نوع بی‌اختیاری ادراری به مطلب مراجعه می‌کنند.

این فوق تخصص آندویورولوژی نوع بی اختیاری ادراری را مهم‌ترین مسئله در درمان موفق دانست و اظهار کرد: اگر شما به پزشک ارولوژیست مراجعه کرده و علائم‌تان را کاملا به پزشک توضیح دهید او می‌تواند با تست‌های مختلف از جمله نوار مثانه و نوار مثانه نوع بی‌اختیاری ادراری شما و درمان آن را مشخص کند و علت ایجاد آن را نیز به شما توضیح دهد.

کرمی در پایان گفت: درمان مختلفی از قبیل درمان دارویی، درمان‌های فیزیوتراپی برای تقویت عضلات ضعیف کف لگن و دیگر درمان‌های سراپایی می‌تواند در درمان بی‌اختیاری ادراری موثر باشد همچنین در موارد شدیدتر نیز درمان‌های جراحی کمک زیادی به درمان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha