دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه ملاقات با دکترعلاءالوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: برخلاف ادعای مجامع جهانی مبنی بر عدم تحریم دارویی و تجهیزات پزشکی علیه ایران، متأسفانه این تحریم‌ها به طور غیرمستقیم وجود دارد.

وزیر بهداشت خواستار رفع تحریم‌های دارویی علیه ایران شد

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین دیدار مدیرمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، خواستار رفع تحریم‌های دارویی علیه ایران شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه ملاقات با دکترعلاءالوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: برخلاف ادعای مجامع جهانی مبنی بر عدم تحریم دارویی و تجهیزات پزشکی علیه ایران، متأسفانه این تحریم‌ها به طور غیرمستقیم وجود دارد.

وی در توضیح گفت: تحریم بانک‌ها در واقع به نوعی بر تحریم داروها و تجهیزات پزشکی تأثیرگذار است.

دکتر هاشمی از دکتر علاء الوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد که با انجام رایزنی‌های لازم با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، زمینه برداشتن تحریم‌ها حداقل یکی از بانک‌ها فراهم شود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را از طریق این بانک تهیه نماید.

راه‌اندازی اولین مرکز همکاری‌های مراقبت‌های بهداشتی در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تجارب موفق جمهوری اسلامی ایران در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در منطقه که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، گفت: در دیدار با مدیر منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت خواستار راه‌اندازی اولین مرکز همکاری‌های مراقبت‌های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری از طرف این سازمان شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha