سلامت نیوز : رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اعلام انتخاب رئیس شورای عالی نظام پزشکی در روز ۲۳ شهریور گفت: از رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خواسته‌ایم دوره جدید نظام پزشکی از زمان تنفیذ حکم دکتر زالی یعنی اول شهریور محاسبه شود.

عباس آقازاده مسرور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به دلیل آنکه از زمان انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی تا تنفیذ حکم توسط رئیس دولت یازدهم چهار ماه فاصله است از رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی درخواست کردیم تا دوره چهار ساله نظام پزشکی را از ابتدای شهریور و زمان تنفیذ حکم رئیس سازمان نظام پزشکی محسوب کنند.

وی ادامه داد: همچنین نخستین جلسه رسمی اعضای شورای عالی نظام پزشکی 23 شهریور برگزار می شود که در این جلسه رئیس شورای عالی و هیئت رئیسه این شورا انتخاب می‌شوند.

آقازاده مسرور با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی پیگیری دو برنامه را با موافقت دکتر زالی در دستور کار دارد افزود: باید کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، نظام پزشکی و سازمان های نظارتی تشکیل شود تا حداقل نسخه درستی اجرا شود.

وی گفت: هفته گذشته نامه‌ای را به دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و وزیر رفاه نوشتیم تا افراد مسئول و کارشناس را برای تشکیل کارگروه و بررسی وضعیت پزشک خانواده معرفی کنند.

پزشک خانواده شکست خورده است

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس اجرا شده اما نسخه 02 شکست خورده است و بخش‌های مهم پزشک خانواده نه تنها روی هوا مانده بلکه پرداخت از جیب مردم در این دو استان دو برابر قبل از اجرای برنامه شده است.

دستگاه رادیولوژی برای نورچشمی‌ها

وی یکی دیگر از نکاتی را که بسیار حائز اهمیت دانست ورود پزشکان عمومی به کارهای تخصصی مانند رادیولوژی عنوان کرد و افزود: در دوره وزارت دکترطریقت منفرد به جای آنکه جایگاه پزشکان عمومی تقویت شود سعی کردند با دادن جایگاه کاذب پزشکان عمومی را ساکت کنند که آن هم فقط نصیب نورچشمی‌ها می‌شد.

آقازاده مسرور تصریح کرد: یک پزشک عمومی چگونه می‌تواند دستگاه چندصدمیلیونی سی‌تی‌اسکن را تهیه کرده و با کدام سواد می‌خواهد این کار را انجام دهد و این کار جز دادن آدرس اشتباه که انتهایی نداشت چیزی نبود.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی تصریح کرد: این موضوع با اعتراض یکسری انجمن‌ها و پزشکان متخصص روبه‌رو شد که در همین راستا و برای مشخص کردن مبنای تعرفه‌گذاری برای ارائه خدمات بنا داریم تا پایان سال سمیناری را در این حوزه برای استفاده از نظرات کارشناسی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha