یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 82000
سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم تا ترخیص دارو از گمرک متوقف نشود و در مقابل با حداقل هزینه در گمرک کالاها را ترخیص کنیم و از نظر قانونی اختیارات ویژه‌ای گرفته‌ایم تا ترخیص سریع‌تر انجام شود.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، گفت: فشاری که مردم در یکی، دو سال اخیر در حوزه دارو حس کردند کم نبود و با وجود اینکه دولت قبلی همه تلاش‌ خود را کرد تا فشارها را کمتر کند اما مردم این وضعیت و مشکلات را لمس کردند.

وی ادامه داد: اما اکنون وضعیت به گونه‌ای است که مشکلات دارویی از یکی، دو ماه اخیر رو به کاهش گذاشته است. البته در این مسیر نیازمند مصوبات جدید و حمایت رئیس جمهور و بانک مرکزی هستیم.

دیناروند در مورد ترخیص محموله‌های جدید دارویی گفت: در دوره جدید همه چیز طبق روال در حال انجام است و محموله‌ها به خوبی ترخیص خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم تا ترخیص دارو از گمرک متوقف نشود و در مقابل با حداقل هزینه در گمرک کالاها را ترخیص کنیم.

دیناروند افزود: این مصوبات به وزارت بهداشت کمک می‌کند تا با حداقل اسناد و هزینه، داروها ترخیص شوند بدین ترتیب نامه‌نگاری در ترخیص دارو که همیشه زمان‌بر بوده کاهش می‌یابد و از نظر قانونی اختیارات ویژه‌ای گرفته‌ایم تا ترخیص سریع‌تر انجام شود.

وی گفت: می‌خواهیم دولت در چارچوب اعتبارات بودجه سرعت ترخیص دارو را افزایش دهد و ترخیص دارو تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های دارویی داده می‌شود تا از این پس در مدت زمان کمتری دارو به چرخه دارویی کشور بازگردد.

وزیر بهداشت نیز در مورد کمک به ترخیص راحت‌تر دارو چندی پیش گفته بود که در بارگیری دارو از بنادر دستور داده شد تا ترخیص دارو در اولویت قرار گیرد و دارو و تجهیزات خارج از نوبت حمل شود. همچنین تمام اقلام دارویی در گمرک با حداقل وثیقه از جمله با دادن چک ترخیص شوند تا به راحتی در بازار تأمین شود و آرامش به بازار برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha