سلامت نیوز : محمدمهدی گویا صبح امروز در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 99 نفر بیمار مبتلا به بیماری وبا در کشور شناسایی شده است که به غیر از دو نفر همه این موارد افغانی بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی  با اشاره به ابتلا تعدادی از اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور به بیماری وبا گفت: رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در جلوگیری و کاهش مبتلایان به بیماری وبا ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها، ضدعفونی کردن میوه و سبزی و مصرف آب آشامیدنی سالم از نکاتی است که مردم باید آن را رعایت کنند.

گویا با بیان اینکه تعدادی از اتباع کشورهای شرقی ایران به صورت غیرمجاز و در مقاطع زمانی مختلف وارد کشور شده‌اند، ابراز داشت: با توجه به اینکه این افراد در مدت زمان سفر خود به ایران در شرایط نامساعد قرار دارند و از مرزهای غیررسمی وارد شده‌اند، زمانی که به این افراد دسترسی پیدا کردیم، تعدادی از آنها مبتلا به بیماری اسهالی شدید بودند که با انجام آزمایش‌های لازم مشخص شد به وبا مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون مبتلایان زیر درمان قرار گرفته و اقدامات لازم بهداشتی برای آنها صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان در جلوگیری از گسترش بیماری وبا در جمعیت ایرانی است و برای این منظور اقداماتی از جمله کنترل آب آشامیدنی  و کنترل مواد غذایی به ویژه در استان‌های جنوب شرق شامل کرمان و سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

گویا با توصیه بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم عنوان کرد: فردی که مبتلا به این بیماری می‌شود، ممکن است در اوایل ابتلا اسهال خفیف باشد، سپس شدید شود و این امر خطرناک است.

وی توصیه کرد: مردم از خود درمانی پرهیز کرده و اگر دچار علائم اسهال آبکی شدند،  حتما به پزشک مراجعه کنند.

گویا با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی سالم گفت: سلامت آب آشامیدنی که  توسط شرکت‌های آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تائید شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر کیفیت آب آشامیدنی نظارت دقیق دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha