سلامت نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 90 تا صد درصدی هزینه های درمان بیماریهای خاص همانند سرطان، هموفیلی و ام اس توسط دولت و بر اساس شاخص و پروتکل داروهای ایرانی خبرداد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علی ریعی روز یکشنبه در دیدار با دکتر علاء الوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که فردی  از کشور دوست و برادر در اینجا حضور دارد .

وی در ادامه با تقدیر از نقش مهم و موثر سازمان بهداشت جهانی در مهار و پیشگیری از بیماریها و یادآور شد: این سازمان تاثیر زیادی در زمینه مهار بیماریهای واگیردار داشته و در عین حال همکاریهای خوب و زیادی با ایران داشته است .

ربیعی در ادامه با تاکید بر اینکه جهانی شدن فقط محدود به حوزه اقتصاد و فرهنگ نیست، تصریح کرد: طبق مطالعاتی که داشته ام ما با چالش جدید گسترش بیماریهای جدید  مواجه هستیم  که این گونه از بیماریها در منطقه در حال افزایش است .

وی تاکید کرد: مسئولیت سه حوزه مهم در جمهوری اسلامی ایران یعنی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارتخانه تحت تصدی من است و ما تلاش داریم با سیاستگذاریهای جدید در حوزه رفاه اجتماعی بحث کاهش فقر و افزایش کارآمدی بیمه های اجتماعی و سلامت را افزایش دهیم.

ربیعی گفت: معتقدم که اصول سلامت  فقط در عرصه بهداشت خلاصه نمی شود. بهداشت و هزینه های بهداشتی در اصل با زندگی مردم  عجین شده است و سیکل فقر و سلامت با یکدیگر یکدیگر ارتباط معناداری دارد. و معمولا فقرا بیشتر با بیماری درگیر هستند و هزینه های بهداشت و درمان آنان را درگیر می کند .

وی به برنامه های در دست اجرای خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در اولین اقدام حوزه مطالعات رفاه اجتماعی را تقویت کردم. ما امروز شورای عالی رفاه را داریم که ریاست آن  بر عهده رییس جمهور است و دبیرخانه این شورا نیز در این وزارتخانه مستقر است .

ربیعی با اشاره به یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه  اظهار کرد: ما در صدد هستیم که دفترچه های بیمه را پر ارزش تر و هزینه های درمان  را کم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از تجارب و دستاوردهای سازمان بهداشت جهانی و کشورهای دیگر منطقه استفاده کنیم .

ربیعی درادامه به تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان اشاره و تاکید کرد: شما هم تقریبا تجربه تلخی مثل ما از وضع تحریمها داشته اید و آن تحریمهای ظالمانه است که بحث بهداشت سلامت را تهدید و فقر را افزایش می دهد و حوزه دارو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد .

وی گفت: بر خلاف ادعاها، این تحریمهای ظالمانه به طور مستقیم مردم را هدف قرار داده و از شما و همکارانتان در خواست می کنم که با صداهای متعددی که در جهان و مجامع بین المللی شنیده می شود تحریم ها برداشته  شود و مردم از رنج تحریم بیرون بیایند. البته شما می توانید افکار عمومی را مورد توجه قرار دهید .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه های دولت برای ارتقا سطح رفاه در جامعه اشاره کرد و گفت: رفاه را به عنوان یک شغل نگاه نمی کنم بلکه آن را به عنوان یک وظیفه اخلاقی - دینی می بینم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha