سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر شیوع وبا در کشور و ورود آن به تهران، ضمن اعلام آماده باش سیستم بهداشتی کشور، تاکید کرد: در حال حاضر خطرهمه‌گیری بیماری وبا در کشور وجود ندارد.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: تاکنون تمام مواردی که از بیماری وبا در کشور شناسایی شده‌اند، مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است؛ موارد محدودی نیز در استان فارس مشاهده شده است. هیچ موردی از این بیماری در استان تهران گزارش نشده است.

وی افزود: تمام مبتلایان به این بیماری را مهاجرین افغانی تشکیل می‌دهند و تنها سه مورد از این موارد مربوط به کشور خودمان بوده است. البته این افراد نیز با مهاجرین افغانی در تماس بوده و به محل سکونت آنها رفت و آمد داشته‌اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تاکید کرد: تمام این مهاجران به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده‌اند و احتمال آن که مخفیانه خود را به شهرهای دیگر برسانند، وجود دارد. اما در مجموع با توجه به آمادگی سیستم بهداشتی کشور و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد، در حال حاضر خطر همه‌گیری از بیماری وبا در کشور وجود ندارد.

گویا تاکید کرد: سیستم بهداشتی در گلوگاه‌های مرزی در آمادگی کامل به سر می‌برد و به محض شناسایی موارد این بیماری،‌ اقدامات لازم در جهت درمان آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: از آن جا که اغلب این مهاجرین به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، وزارت بهداشت با نیروی انتظامی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها هماهنگ است که به محض شناسایی این افراد، اقدامات لازم در جهت درمان افراد مبتلا صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha