سلامت نیوز : رییس فدراسیون پزشکی ورزشی آخرین وضعیت برخورد با عاملان توزیع "شیشه" در باشگاه‌های ورزشی را تشریح کرد.

دکتر لطفعلی‌ پورکاظمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فریب جوانان در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و توزیع مواد مخدر از جمله شیشه در میان آنها، گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته این روند در باشگاه‌های ورزشی سیر نزولی به خود گرفته است.

وی با اشاره به تبلیغات ماهواره‌ای پودر متآفتامین تحت عنوان داروهای لاغری گفت: این پودرها در آرایشگاه‌ها و برخی باشگاه‌های ورزشی توسط برخی مربیان و افراد سودجو به فروش می‌رسید و دختران جوان با دو بار مصرف متآفتامین یا شیشه به جای لاغری، معتاد می‌شدند.

وی ضمن با اشاره به اینکه نهادها و ادارات زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان از جمله ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها همگی پیگیری‌های محسوس و نامحسوس خود را افزایش داده‌اند، اعلام کرد: اکنون شیوع مصرف پودرهای لاغری متآمفتامین به شدت کاهش یافته است.

بازرسی از 5500 باشگاه ورزشی از ابتدای سال تاکنون

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در توضیح چگونگی برخورد با عاملان توزیع "شیشه" در باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد: سال گذشته 80 باشگاه ورزشی به دلیل تجویز مکمل‌ها یا مشکلات سلامتی و بهداشتی باشگاه‌ها پلمپ شدند.

پورکاظمی ادامه داد: 7000 باشگاه ورزشی در سال 91، مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 2000 باشگاه تشویق شدند، تعدادی تذکر گرفتند و 80 باشگاه هم پلمپ شد. امسال هم بر میزان بازدیدها افزوده شده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 5500 باشگاه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha