سلامت نیوز : شروع مرحله دندان درآوردن در نوزادان در فاصله چهار تا هفت ماهگی است اما به تاخیر افتادن این زمان نباید موجب نگرانی والدین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یکی از علل به تاخیر افتادن زمان دندان درآوردن در نوزادان، عامل وراثت است. بنابراین تاخیر در این مرحله از زندگی به این مفهوم نیست که کودک به بیماری خاصی مبتلا است.

دندان درآوردن در نوزادان اغلب باعث بروز حساسیت خفیف و تب پایین می‌شود. نوزاد بیشتر از همیشه گریه می‌کند و دچار ریزش بیش از حد آب دهان می‌شود و دوست دارد اجسام سفت را گاز بگیرد. همچنین لثه‌ها در اطراف دندان‌های جدید، ملتهب و متورم می‌شوند.

آکادمی پزشکان اطفال در آمریکا در این زمینه به والدین توصیه می‌کند که برای تسکین درد ناشی از دندان درآوردن در نوزاد خود می‌توانید لثه‌های او را با یکی از انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

همچنین استفاده از حلقه‌های لاستیکی سفت در این مواقع توصیه می‌شود.

پزشکان همچنین تاکید دارند که قرار دادن داروهای مسکن روی لثه نوزاد در این مواقع بی‌فایده است زیرا در مدت کوتاهی در دهان نوزاد حل می‌شود و چه بسا که ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.

در مواقعی که تب نوزاد نسبتا بالا است به احتمال زیاد علت آن دندان درآوردن نیست و می‌تواند دلیل دیگری داشته باشد به همین دلیل تاکید می‌شود که در این مواقع فورا به پزشک اطفال مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha