سلامت نیوز : مدیر گروه مدیریت و توسعه منابع انسانی مرکز مدیریت شبکه در حوزه معاونت بهداشت گفت: روستاییان کشور پاسخ به نیازهای سلامت خود را در نخستین گام از خانه‌های بهداشت جستجو می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد رضا رهبر در کنگره مدیریت خدمات نظام سلامت اظهار داشت: نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی و درمانی در کشور یکی از شاخص‌ترین نظام‌های ارایه خدمات در جهان است و در گزارش سازمانی جهانی بهداشت در سال 2008 از خانه‌های بهداشت بعنوان عوامل اصلی افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر در مناطق روستایی ایران نام برده شده است و از عملکرد خانه‌های بهداشت بعنوان الگویی موفق یاد شده است.

وی تصریح کرد: روح خدمات مراقبتهای اولیه بهداشتی و درمانی در خانه های بهداشت ناشی از حضور کارکنان خدوم، با تجربه و پرتلاشی است که ما آنان را بعنوان بهورز می‌شناسیم و روستاییان کشور نیازهای سلامت خود را در نخستین گام از خانه های بهداشت جستجو می کنند.

رهبر تصریح کرد: بهورزان در صف مقدم ارایه خدمات نظام سلامت روستایی کشور هستند و آنان از میان مردم روستا انتخاب و طی دوره آموزشی مبتنی بر شرح وظایف سازمانی تربیت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha