سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه شب گذشته مسئولان وزارت بهداشت و رفاه اظهار کرد: این جلسه در راستای راهکارهای انتقال اعتبارات یارانه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر برگزار شد.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: وزیر بهداشت در این جلسه در راستای سیاست‌های دارویی این وزارتخانه به واریز هرچه سریعتر یارانه داروی بیماران خاص و سرطانی تاکید داشتند و معتقد بودند باید هرچه زودتر این اعتبار به حساب تولید کنندگان دارو واریز شود تا هرچه سریعتر نقدینگی این تولید کنندگان افزایش یابد.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمیته و کارگروه کارشناسی در حال بررسی ریز مسائل و توزیع اعتبار یارانه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر است، گفت: هم اکنون مشکلات و مسائل بیماران خاص و سرطانی در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است تا هرچه سریعتر به مسائل آنان رسیدگی شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک ماه و سازمان بیمه سلامت ایران نیز چند ماه است که تعهدات دارویی خود را تحت پوشش قرار داده‌اند و به زودی در مورد واریز اعتبار یارانه دارو به حساب این سازمان‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گفته هوشنگی 1800 میلیارد تومان مربوط به ما به التفاوت تغییر نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای، 400 میلیارد تومان مربوط به یارانه داروی بیماران خاص و 400 میلیارد تومان نیز مربوط به بیماران صعب العلاج است.

وی با اشاره به حضور وزیر بهداشت،‌ معاونت درمان این وزارتخانه و نیز رییس سازمان غذا و دارو در این جلسه، گفت: نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر از جمله مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در جلسه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha