یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 82041

سلامت نیوز : رییس انجمن‌ حمایت از بیماران کلیوی گفت: هنوز از اجرای تفاهم‌نامه 52 قلم دارو برای بیماران کلیوی خبری نشده است و بیماران با مشکلات تامین دارو مواجه هستند.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان‌های بیمه‌گر منعقد شد که به موجب آن 650 میلیارد تومان بابت 52 قلم دارو بیماران خاص اختصاص پیدا کرد و قرار بر اجرای آن پس از دو روز بود اما با گذشت یک ماه هیچ نشانه‌ای از اجرای این تفاهم‌نامه دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه چون هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، احتمالا حالت تعلیق پیدا کرده ولی در حال حاضر امید به اجرای آن وجود ندارد که امیدواریم دکتر دیناروند،‌ رییس انجمن داروسازان با توجه به اینکه در جریان مشکلات بیماران کلیوی هستند راهکاری برای ایشان پیدا کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی به هزینه بالای داروهای بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: برخی از بیماران مجبور به جایگزینی داروهای درمان خود با داروهای با کیفیت پایین‌تر، کاهش مصرف و قطع آن هستند که به شدت برای بیماری آنان به خصوص در بیماران پیوند اعضا مضر است. به طور مثال داروهای "رناژل" و "والسایت" هر ماه بیش از 300 هزار تومان هزینه برای بیمار در بر دارد که تحت پوشش بیمه نیست و تماما بیمار هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

قاسمی افزود: بیماران دیالیزی 12 تا 15 ساعت در هفته دیالیز می‌شوند و این زمانی به بهبود آنان کمک می‌کند که داروها و مکمل‌های دارویی همراه آن به درستی و با کیفیت بالا مصرف شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه تخصیص اعتبار به سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش داروها بی‌نتیجه مانده است، گفت: ما خواستار حل مشکلات دارویی بیماران کلیوی به هر طریق ممکن چه از طریق اجرای تفاهم‌نامه و یا تزریق پول هستیم و یا این که سازمان‌های بیمه‌گر مجاب به پرداخت هزینه‌های بالای دارو شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha