سلامت نیوز : یک کارشناس حوزه سلامت با تشریح امکانپذیری کوچک کردن شکم با دستگاه‌‌های فنردار گفت: بهترین روش برای از بین بردن چربی‌های ذخیره شده تمرینات هوازی، تغذیه مناسب و برای فرم دادن و تناسب کل عضلات بدن، انجام تمرینات تخصصی بدنسازی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ این روزها دستگاه‌های فنردار جهت کوچک کردن شکم مورد توجه برخی قرار گرفته و سوال این است که آیا این دستگاه می‌تواند واقعاً باعث کوچک شدن شکم و از بین بردن چربی‌های اضافه شود یا خیر؛ که در این زمینه اکبر خزایی یکی از کارشناسان و مربیان بین‌المللی بدنسازی و تناسب اندام در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای از بین بردن چربی‌های ذخیره شدن بدن و شکم باید در ابتدا نوع تغذیه اصولی و علمی باشد که در این بحث نمی‌گنجد.

وی افزود: نوع ورزشی که برای کاهش وزن چربی باید مورد استفاده قرار دهیم تمرینات هوازی است. پیاده‌روی تند، دویدن، دوچرخه‌سواری و تمام تمریناتی که بیش از 3 دقیقه باشند را هوازی می‌نامند که برای چربی‌سوزی مدت زمان تمرینات هوای باید بین 30 الی 60 دقیقه باشد که ترجیحاً اگر در زمان ناشتا انجام شود می‌تواند اثرات بهتری داشته باشد.

خزائی ادامه داد: به نظر بنده دستگاه‌های فنردار موجود که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند بیش از آنکه عضلات شکم را تحت تاثیر قرار دهند جهت پرورش و تقویت عضلات کمر موثر هستند و مفید برای افرادیکه که قوز کمر و یا کمر درد دارند. چون برای پائین بودن دستگاه نیاز به فشار وارد کردن به تکیه گاه است و در این زمان عضلات کمر درگیر می‌شوند.

این داور بین‌المللی تصریح کرد: شکل این حرکت همانند دراز و نشست است ولی نقطه ثقل فشار برعکس دراز و نشست است و فشار بیشتر متوجه عضلات فیله و کمر است که البته اگر شخص سنگین‌وزن باشد و زور فنر دستگاه نرسد که به صورت سریع او را به سمت بالا هدایت کند و خود با فشار به سمت بالا بیاید و فنر دستگاه در بالا آمدن فرد سنگین وزن ناکام باشد. در این زمان در قسمت بالا آمدن تنه عضلات شکم تحت فشار قرار می‌گیرند ولی نه خیلی چون برای بالا آمدن فنر نمی‌گذارد عضلات شکم کاملاً منقبض شوند. ولی اگر فشار فنر دستگاه روی تنه فرد طوری باشد که به راحتی بتواند تنه فرد را به سمت بالا هدایت کند و خود فرد برای بالا آمدن عکس‌العملی نداشته باشد پس فشاری متوجه عضلات شکم نیست.

این پژوهشگر تناسب اندام بیان کرد: همانطور که بیان داشتم حتی حرکات تخصصی شکم فقط جهت تقویت عضلات شکم و فرم دادن آن است و برای از بین بردن چربی‌های ذخیره شده باید از تمرینات هوازی و تغذیه مناسب و در کنار این دو برای فرم دادن و تناسب کل عضلات بدن از تمرینات تخصصی بدنسازی باید بهره برد.

این کارشناس حوزه سلامت خاطرنشان کرد: البته افراد سالخورده و بی‌تحرک که بعلت بیماری‌های شدید مفصلی یا موارد دیگر که از انجام پیاده‌روی ناکام هستند جهت جلوگیری از ترومبوز و لخته‌شدن خون در عروق و به دنبال آن آمبولی ریه می‌توانند از این دستگاه‌ها بعنوان یک تحرک و بهبود گردش خون بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha