سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع ادغام دو طرح جامع کاهش آلودگی و کنترل ریزگردها بر ضرورت تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا تأکید کرد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: چند طرح در زمینه ارتقای کیفیت محیط زیست در زمینه هوا مطرح است که می توان به طرح کنترل ریزگردها و طرح جامع کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.

 سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ضرورت تشکیل کارگروهی برای موضوع کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: تا کنون این کارگروه تشکیل نشده است و امیدواریم که این کارگروه تشکیل شود تا طرح هایی که در راستای کاهش آلودگی هوا ارائه می شود، احصا شود.
 
وی با بیان اینکه طرحی جدید در راستای آلودگی هوا در مجلس ارائه شد که به تصویب نرسید، خاطرنشان کرد: طرحی مبنی بر آلودگی هوا و الزام دولت به حمایت از استان‌ هایی که مورد هجوم ریزگردها هستند به مجلس ارائه شد که هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
حسینی صدر ابراز امیدواری کرد که طرح کاهش آلودگی هوا بزودی رسیدگی شود، تصریح کرد: فوریت این طرح در مجلس رد شده است و قرار است که در کمیسیون کشاورزی به آن رسیدگی شود.
 
وی با بیان اینکه طرح آلودگی هوا و الزام دولت به حمایت از استان ‌هایی که مورد هجوم ریزگردها قرار گرفتند قرار است اصلاح شود، یادآور شد: در قانون برای مهار ریزگرد‌ها بودجه اختصاص یافته است که دولت می‌ تواند بودجه بیشتری در نظر گرفته و با کشور‌های دیگر تعامل داشته باشد.
 
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح الزام دولت به حمایت از استان هایی که مورد هجوم پدیده های ریزگرد قرار دارند ارائه داد که این طرح هم در کمیسیون کشاورزی در حال بررسی است،البته تاکنون مطلب خاصی راجع به قطعیت تصویب این طرح و تعیین زمان آن گفته نشده اما این کمیسیون با جدیت در حال پیگیری تصویب این طرح است.
 
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، هر چه این طرح زودتر تصویب شود، سریعتر به اجرا درآمده و به نتایج بهتری می رسیم.
 
امیر فاتح وحدتی رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بررسی ادغام طرح جامع آلودگی هوا و طرح ملی کنترل ریزگردها در مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم پس از تصویب این طرح دولت آن را در اولویت برنامه‌های زیست محیطی خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha