سلامت نیوز : پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته پردیس ماهان با قرائت پیام وزیر بهداشت آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این المپیاد علمی در چهار حیطه‌ استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و هنر در آموزش پزشکی به مدت 6 روز با شرکت 49 دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

آزمون‌های انفرادی تیم‌های شرکت کننده در این المپیاد امروز و فردا 17 و 18 شهریور و آزمون‌های گروهی 19 و 20 شهریور‌ برگزار می‌شود.

رونمایی از پرچم پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور نماینده دانشجویان، پخش کلیپ معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان از برنامه‌های آیین افتتاحیه بود.

پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 21 شهریور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معرفی دانشجویان و دانشگاه‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد.

رقابت 515 دانشجوی رشته علوم پزشکی در آزمون های انفرادی

محمد علی حسینی مسئول اداره المپیاد علمی و ستاد انتخاب دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت گفت: در اولین روز از برگزاری المپیاد علمی، 515 دانشجو از دانشگاههای علوم پزشکی کشور در آزمون های انفرادی شرکت کردند.  در این رابطه افزود: آزمونهای انفرادی در امروز و فردا 17 و 18شهریور و در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این تعداد دانشجو در چهار حیطه مدیریت نظام سلامت، استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه و هنر در آموزش پزشکی به رقابت می‌پردازند.

حسینی گفت: در آزمونهای انفرادی و در حیطه استدلال بالینی 68 دانشجو دختر و 69 دانشجو پسر، حیطه مدیریت نظام سلامت، 83 دانشجوی دختر و 44 دانشجوی پسر و در حیطه تفکر علمی در علوم پایه 74 دانشجوی دختر و 69 دانشجوی پسر شرکت دارند.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری آزمونهای انفرادی، از هر حیطه 9 گروه سه نفره به آزمون های گروهی که روزهای  19 و 20شهریور برگزار می شود، راه می یابند.

مسئول اداره المپیاد علمی و ستاد انتخاب دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت گفت: در حیطه هنر در آموزش پزشکی آزمون ها به صورت گروهی انجام می شود که این آزمونها از امروز صبح، هفدهم شهریور آغاز شد.

حسینی اضافه کرد: آزمونهای حیطه هنر در آموزش پزشکی در بخش های تدوین سناریو و هنرهای تجسمی با حضور 54 دانشجوی پسر و 54 دانشجوی دختر برگزار می شود.

پیام وزیر بهداشت به المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

وزیر بهداشت به مناسبت افتتاح پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است:«علم و عمل، علم و تعهّد، به منزله دو بال هستند که با هم می توانند به مراتب ترقی و تعالی برسند. امام خمینی(ره)

یکی از ملزومات مورد تأکید نقشه جامع علمی سلامت کشور، تلاش در جهت ارتقاء جایگاه علمی کشور در عرصه های بین المللی از راه نخبه پروری و توجه به پتانسیل جوانان فرهیخته و نخبه است.

حضور پر شور دانشجویان و فعالان عرصه دانش و پژوهش در پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان را گرامی داشته و آن را موجب افتخار جامعه علمی علوم پزشکی کشور می دانم.

 

مشارکت وسیع شما دانشجویان عزیز در این گردهمایی عظیم نشانگر عزم راسخ در پیشبرد اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و ارتقاءمرتبه علمی در سطح ملی و بین المللی است که به لطف الهی و در سایه تلاش مسئولان، بستر مناسب آن فراهم خواهد شد.

شما عزیزان دانشجو با شناخت توانایی ها و حرکت در مسیر رشد و بالندگی و به فعلیت رساندن استعدادهای خود، به بهره برداری از ظرفیت قابل توجه نیروی انسانی در جمهوری اسلامی کمک می نمائید وکسب علم و دانش از جمله اموری است که به فرموده ی حضرت امام خمینی(ره) «اگر کشور ما علم را بیاموزد، ادب را بیاموزد، جهت یابی علم و ادب را بیاموزد، هیچ قدرتی نمی تواند بر او حکومت کند.

اینک خداوند بزرگ را سپاسگزارم که با گذشت بیش از سه دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی، جامعه دانشگاهی کشور در طراز دانش و ارزش و در مدار گردش و چرخش علمی و عملی شایسته خویش قرار گرفته و با معرفت و بصیرت، در جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند.

امیدوارم با بهره گیری از تمامی فرصت ها و حفظ کامل شأن والای دانشجو، در جهت پیشرفت و تعالی خویش کوشا باشید و از یکتای بی همتا توفیق همه ی شما دانشجویان فرهیخته را در همه شئون فردی و اجتماعی و نیز موفقیت در المپیادهای علمی ملی و بین المللی مسألت می نمایم.»

المپیاد علمی دانشجویان در راستای عمق‌بخشی به کیفیت خدمات آموزشی است

سلیمان احمدی، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید کیفیت خدمات آموزش پزشکی را ارتقا دهیم و فلسفه طراحی المپیاد علمی دانشجویان نیز در راستای عمق‌بخشی به کیفیت خدمات آموزشی است.

وی افزود: برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور است و مجموعه علوم پزشکی با توجه به نظام آموزشی و سلامتی نقش تعیین‌کننده‌ای در این خصوص دارد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت شتابان کشور در فعالیت‌های علمی، افزود: رهبری در جمع دانشجویان و اساتید بارها بر این مسئله تاکید دارند. ایران طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های علمی چشمگیری داشته به نحوی که شاهد گسترش کمی خدمات آموزش پزشکی در نقاط مختلف کشور هستیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ادامه اظهار داشت: نخبه بودن فقط به تست زدن نیست و ۳ رکن اساسی دانش، مهارت و حرفه‌ای‌گری باید در نخبگان ما وجود داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات آموزش وزارت بهداشت افزود: 75 استاد برجسته کشوری درگیر کمیته علمی این المپیاد بودند و این به معنی توانمندسازی اعضای هیئت علمی است.

پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  روز شنبه 16 شهریور آغاز شده و تا روز 21 شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha