سلامت نیوز : اول مهر می‌آید، اما دانش‌آموزان پیرانشهری به مدرسه نمی‌روند و به جای آن مسیر اتاق عمل را طی می­کنند تا صورت از دست رفته خود را دوباره بیابند. به گفته نماینده مردم پیرانشهر برای این 12 نفری که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه­ای در شین‌آباد دچار آسیب‌های زیادی شده بودند کلاس‌های مجزا و راحت، بدون نیمکت و شبیه به نمازخانه طراحی شده تا آنها احساس آسایش در کلاس داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ به گفته رسول خضری عمل جراحی صورت ۱۲ دانش‌آموز حادثه دیده پیرانشهری از روز اول مهر آغاز می‌شود برای همین ۱۵ نفر از آن‌ها می‌توانند در روز اول مهر سر کلاس حاضر شوند و مشکلی از این بابت نداشته باشند اما ۱۲ نفر دیگر به دلیل شدت جراحت نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند. وی با اشاره به عمل جراحی دست این ۱۲ دانش‌آموز که طی این مدت انجام شده است، بیان کرد: آخرین عمل جراحی مربوط به دست‌های این کودکان مربوط به اسفند ماه سال گذشته بوده و چون این دانش‌آموزان در سنین کودکی و نوجوانی هستند باید حتما مدت زمانی می‌گذشت تا عمل جراحی صورت روی آن‌ها انجام می‌شد تا نتایج بهتری داشته باشد، از همین رو اول مهر این عمل روی صورت آنها انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد که با توجه به آسیب‌های روحی واجتماعی این عزیزان و عقب‌ماندگی که نسبت به آموزش آنها اتفاق افتاده است باید کلاس‌های مخصوص برای آنها را تشکیل بدهند. «از پارسال کلاس خاصی را برای این دانش‌آموزان آسیب دیده طراحی کرده بودند که غیر از راحتی فضای کلاس برایشان روانشناس هم استخدام کرده بودند اما از این کلاس سال پیش استفاده نشد. حالا این کودکان مدام عمل‌هایی خاص دارند که باید کلاس را برای مدتی ترک کنند برای همین کلاسی می‌خواهند که خاص خودشان باشد. به گفته این نماینده مدرسه سه کلاسه‌ای در این مدرسه ساخته‌اند که قرار است یک کلاس از این مدرسه به آنها اختصاص یابد.»تاکنون رفت‌وآمد این خانواده توسط آموزش و پرورش حمایت می‌شده چنانچه برای هر جراحی در باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش تهران اسکان یافته‌اند.

این نماینده مجلس درباره هزینه‌های درمان این دانش‌آموزان، گفت: تاکنون در مورد این مساله مشکلی به وجود نیامده است و کل هزینه‌های درمان، ایاب وذهاب، اسکان و هتلینگ آنها در اینجا را خود دولت پرداخت کرده است. از طرف معاونت استانداری به هر یک از ۱۲ خانواده سکه‌ای به مناسبت هفته دولت اهدا شد. خضری به مطالبات دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهری از دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ۲ موردی که برای من مهم است یکی پرداخت مستمری به ۱۲ دانش‌آموزی است که به شدت جراحت بیشتری دارند و دوم روند نظارت بر عمل جراحی آنهاست. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر ادامه داد: پدران این ۱۲ دانش‌آموز از آنجایی که مرتب در میسر رفت و آمد برای درمان فرزندنشان هستند شغلشان را از دست داده‌اند.

بنابراین این دانش‌آموزان باید مستمری داشته باشند که داریم این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مصوبه آن را از هیات دولت بگیریم. همچنین خضری به پرداخت ۶۰ میلیون تومان بابت بیمه عمر دانش‌آموزان پیرانشهری از سوی بیمه معلم اشاره کرد و افزود: اما متأسفانه بیمه ایران در این زمینه کم لطفی کرده و هنوز ۵۰ میلیون تومان را به حساب دانش‌آموزان پیرانشهری نریخته است و مدام این هفته و آن هفته می‌کند از همین رو انتظار داریم به تعهداتی که داده‌اند عمل کنند. به گفته این نماینده مجلس عمل صورت آن‌ها در بیمارستان ۱۵ خرداد و به دست پروفسور کلانتر، انجام خواهد شد.در حالی که نزدیک به یک سال از آتش‌سوزی مدرسه شین آباد شهر پیرانشهر می‌گذرد هفته پیش سخنگوی کمیسیون آموزش با انتقاد از وجود وسایل گرمایشی نامناسب در کلاس‌های درس مدارس کشورگفته بود: در بودجه‌های سنواتی همواره مجلس سهم مناسبی را برای تجهیز و همچنین نوسازی مدارس اختصاص داده است ولی متاسفانه کاری که در سال‌های اخیر به‌خصوص در سال 91 انجام شد به هیچ‌وجه قانع‌کننده نبود. او درباره اهمیت این موضوع گفته بود: از منابع مختلف مثل درآمد گاز و نفت برای نوسازی مدارس هزینه کردیم و وزارت آموزش و پرورش نیز باید به این حوزه عنایت کافی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha