اعتبارات بخش سلامت بسیار ناکافی است و سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست در عین حال 10 تا 11 هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب بخش سلامت در قوانین کشور به بخش‌های دیگر از جمله مسکن مهر رفته است.

11 هزار میلیارد تومان از اعتبارات سلامت به بخش‌های دیگر از جمله مسکن مهر رفته است
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: اعتبارات بخش سلامت بسیار ناکافی است و سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست در عین حال 10 تا 11 هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب بخش سلامت در قوانین کشور به بخش‌های دیگر از جمله مسکن مهر رفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم افتتاح بزرگترین اورژانس بیمارستانی خاورمیانه در مشهد افزود: بسیار خوشحالم که اولین حضورم برای افتتاح یک پروژه بیمارستانی در بیمارستان و دانشگاهی است که سال‌ها در آن درس خواندم و در عین حال شاهد بهره‌برداری یک پروژه بسیار استثنایی با همت خیّر نیکوکار آقای عدالتیان هستیم که خدمت بزرگی به سلامت مردم مشهد و زائران ثامن الحج انجام داد.

وی افزود: افراد نیکوکار و خیّر مانند آقای عدالتیان در کشور کم نیستند و بسیاری از آنها گمنام هستند ما باید از ظرفیت و توان این بزرگواران برای بهبود خدمات سلامت به مردم استفاده بیشتری بکنیم و بخصوص با توجه به کمبود مراکز بهداشتی در حاشیه شهرها به خدمات نیکوکاران و افراد خیر بسیار نیازمندیم و امیدوارم بیش از گذشته شاهد افرادی باشیم که با قلب‌های با محبت خود بخشی از دارایی و مال خود را برای خدمت به سلامت مردم هزینه می‌کنند.

وی گفت: با وجود گستردگی نیاز مردم به خدمات بیمارستانی و اورژانسی این اولین پروژه بزرگ اورژانس بیمارستانی است که در کشور به بهره‌برداری رسیده است و باید از این پس شاهد اجرای پروژه‌های مشابه در سایر نقاط کشور باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمان حاضر هزار و 500 تخت آی سی یو در کشور کم داریم و هر سال به ایجاد 500 تخت آی سی یو جدید نیازمندیم در عین حال از نظر تعداد آمبولانس و تربیت متخصصان طب اورژانس در کشور خیلی عقب هستیم و همه اینها محصول کمبود اعتبارات و بودجه‌های بخش سلامت است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی خیلی کم است و قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست و این وظیفه ما مسئولان دولت و نمایندگان مجلس است که بتوانیم این شاخص ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با وجود کمبودهای مالی بیش از 10 تا 11 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش سلامت به بخش‌های دیگر از جمله مسکن مهر رفته است در حالیکه مطابق قانون بودجه و قانون برنامه باید به بخش سلامت می‌آمد به همین علت با کمبودها و عقب‌ماندگی‌های فراوان هم در پرداخت حقوق پزشکان و پرسنل بهداشتی و هم در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مواجه هستیم که متاسفانه بخش زیادی از تجهیزات بیمارستانی کشور فرسوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha